© 2024 solvo B.V.

Ontsteking (al 5 maanden) in voet

Op 2 december heb ik een ontsteking gekregen in mijn voet: enorm dik, rood, warm en pijnlijk. Na een aantal anti-biotica kuren zijn de ergste klachten afgenomen. De zwelling is langzaam afgenomen en er heeft zich een fistel gevormd tussen mijn tenen. Daar is een klein beetje zooi uitgekomen, maar het overgrote deel van de zwelling is gewoon door mijn lichaam afgebroken. Inmiddels ben ik twee keer geopereerd aan mijn voet om de fistel en al het zieke en besmette weefsel en vlees weg te snijden tussen en rond mijn twee rechter tenen van mijn rechtervoet. De laatste keer was op 26 maart. Direct na de operatie had ik enorm veel pijn. Na anderhalve week terug gegaan naar de chirurg die mij opnieuw een anti-biotica kuur heeft gegeven. Op 23 april opnieuw naar het ziekenhuis geweest. Na het maken van een foto vanwege de klachten was er zichtbaar dat er iets met het bot aan de hand was: of een ontsteking of botontkalking. Wat het precies is gaan ze over drie weken bekijken als ik weer een nieuwe foto moet laten maken. Omdat het nog in een beginstadium was, kon de arts niet zien wat het was, alleen dat er iets gaande was. Ook de arts begint behoorlijk radeloos te worden en weet eigenlijk niet meer wat hij met mij aanmoet. De klachten die ik nu nog heb: pijnlijk, wond nog niet dicht, voet is vanaf de middelste teen in een V-vorm naar mijn enkel enorm rood(beetje vlekkerig), rest van de voet is blauw en de voet is gezwollen. Belasten is ook pijnlijk en durf er ook niet op te lopen. Begin me grote zorgen te maken en behoorlijk radeloos te raken omdat het al zo lang duurt. Loop al bijna 5 maanden in de ziektewet en sinds twee maanden op bed. Tot overmaat van ramp heb ik er ook nog de ziekte van pfeiffer bij gekregen. Is er iemand die dit herkent of weet wat er aan de hand is?? HELP ALS JE BLIEFT!!! Jeroen


Hoi Jeroen, Dat klinkt allemaal niet zo best. Ik kan me voorstellen dat je er aardig over in zit. Ik hoop dat ze inmiddels weten wat er met je voet aan de hand is. Er zal in ieder geval een ontsteking zitten maar verder? Voor Pfeiffer is alleen maar rust aan te bevelen. Veel vit. c 1000 mg pd en vit B complex. Je kunt je weerstand eventueel verhogen met EBT-druppels van VSM of weerstandsverhoger van Homeocare. Laat even horen hoe het verder gaat. Groetjes

label.Geplaatst op 2004-05-27 18:57:59


hoi, t klinkt inderdaad niet helemaal lekker. je hebt wel symptomen van posttraumatische dystrofie, een aandoening die artsen niet altijd diagnostiseren. Vooral de pijn, de verkleuring van de voet en de zwelling, ook dat extra pijn deed na de operatie is erg opvallend, en zijn symptomen van posttraumatische dystrofie. En daarbij is ook gelijk verklaard dat antibiotica niet helpt. Botontkalking komt ook voor bij posttraumatische dystrofie. Misschien dat je aan je arts kan vragen wat hij hiervan vind. heel veel sterkte in ieder geval en laat even weten hoe 't verder is verlopen! groetjes Sandra

label.Geplaatst op 2004-06-03 20:37:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren