© 2024 solvo B.V.

Opgezette vingers \'s-nachts en \'smorgens bij opstaan

Hallo, ben 46 jaar, sinds 3 jaar in de overgang na operatie. Word \'s-morgensvroeg (soms ook al s\'nachts) wakker met opgezette vingers en voeten, duurt vaak een halve dag voordat mijn vingers slinken, kan zelfs vingers niet buigen, zo dik en opgeblazen dat ze zijn. Drink op de dag veel water en allerlei soorten thee om veel te kunnen plassen, want dat is nogal een probleem. Plastabletten krijg ik niet, omdat ik een zeer lage bloeddruk heb (90/65). Drink de laatste tijd best wel veel, omdat ik steeds meer dorst krijg, maar durf dus niet te veel te drinken, omdat ik dan meer vocht vasthou (cirkel gaat rond!) Ben in de afgelopen 3 jaar 2 maten dikker geworden, terwijl ik gewoon 3x daags gezond en verstandig eet en voldoende beweeg. Heeft dit met de overgang te maken? Heb het in bed best wel vaak warm, probeer zo koel mogelijk te slapen! Weet iemand een oplossing hoe ik van die opgeblazen vingers af kan komen, is echt lastig om iets te kunnen doen als ze zo dik zijn. Kan moeilijk iets beetpakken en geen ringen dragen etc. .......en de zomer komt erweer aan, dus nog warmer en dan nog dikkere voeten, vingers en enkels! Wie heeft dit ook (gehad)? ....en weet een oplossing hiervoor? Groetjes Rea


Hallo Rea, Ik ben 36 jaar en hebe hetzelfde probleem, maar ik ben niet in de overgang of iets dergelijks. Ik heb wel plastabletten geprobeerd maar je bloeddruk is net als de mijne vrij laag dus daar ga je je zeker niet beter van voelen. Ik drink veel kruidenthee en drink voldoende water. Ik heb nu bloed moeten laten prikken en daarbij zijn mijn nierwaardes niet goed (lever ook niet). Ik raad je aan om even langs de huisarts te gaan, hoe vervelend dat misschien ook is. Er moet een andere reden zijn waar dit vandaan komt. Ik ben het met je eens dat de zomer er aan komt en je dan nog meer last hebt van de zwellingen. Ik heb besloten om maar niet naar een warm land te gaan nu totdat we weten wat het is. Ik denk niet dat je te veel drinkt, zo lang je maar wel blijft plassen. En geloof het of niet, ik ben ook 2 maten aangekomen en voel mij een ballon. Mijn huisarts had daar een rot opmerking op; ga maar meer sporten... ja... enfin, veel succes en je staat niet alleen er voor! Esther

label.Geplaatst op 2006-03-29 19:23:55


Is er al een naar je nierfunkties gekeken? groetjes Dag

label.Geplaatst op 2006-03-30 12:03:23


Als je naar de huisarts gaat kun je naast je nierfunctie ook vragen of hij de bloedwaarden van de schildklier wil laten controleren. (was ik net even vergeten toe te voegen) Sterkte groetjes Dag

label.Geplaatst op 2006-03-30 12:14:29


Hallo, Nee, de huisarts vond dat er niets mis wat mijn urine en ondernam geen verdere stappen.

label.Geplaatst op 2006-03-30 13:08:09


Hallo, Als ik jou was zou ik dan toch nog een keer naar die arts gaan, er is namelijk heel wat meer in het bloed te zien dan in urine. Gelukkig dat de urine goed is maar daar heb je niets aan als je klachten hetzelfde blijven. Als hij niet mee wil werken kun je altijd proberen of je elders een second opinion kunt krijgen. Succes en sterkte. groetjes Dag

label.Geplaatst op 2006-03-30 19:38:11


Dag dag, Ben ik wel van plan, ben het zat! Kreeg ook al advies om me te laten testen op suiker!?? (zit in m'n familie). Wel, ga weer eens een babbeltje maken met huisarts. Als ik meer weet, dan laat ik het weten, ok? Groetjes, Rea

label.Geplaatst op 2006-03-30 22:03:34


Heb je echt zo veel dorst dat je meer dan 2 liter moet drinken? Te veel vocht is ook niet goed, je nieren krijgen dan geen rust om goed te werken. Maar als je echt steeds erge dorst hebt, is het inderdaad goed je op suiker te laten controleren. Laat het ons weten. Het beste alvast.

label.Geplaatst op 2006-03-31 11:06:33


Rea, hoeveel water drink je precies per dag? Meer dan 2 liter ?

label.Geplaatst op 2006-03-29 12:52:30


Hallo Allemaal, Ik drink wel zeker meer dan 2 liter water, flesjes Hebron water en allerlei soorten thee per dag. Ben geen koffieleut, maar als ik zwarte koffie drink, plas ik wel meer. Wat ook raar is dat ik \'snachts soms wakker word, daar ik dan bijna \"stik\" in mijn eigen water: speeksel is het niet echt, maar voel soms als ik lig, het water omhoogkomen in mijn luchtpijp. Heb voor en na mijn complete baarmoederverwijdering en eierstokken diverse onderzoeken aan blaas gehad, want ook die was aangetast en is tijdens operatie hersteld. Maar wat ik ook drink, hooguit 3x per dag naar toilet en dan plas ik nog maar kleine beetjes. Ze weten het niet, want mijn plas is normaal licht van kleur en kunnen niets vinden. Ben het echt zat en helemaal de gedachte naar de zomer toe, ga zelfs niet meer op vakantie naar warm land, kan wel tegen de hitte, maar wordt helemaal opgeblazen. Wat kan ik nog verder doen?! Groetjes, Rea

label.Geplaatst op 2006-03-30 09:26:05

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren