© 2024 solvo B.V.

Patienten zonder familie

Dit is een vraag die ik mij persoonlijk al lange tijd heb afgevraagd. Ik ken persoonlijk veel bejaarden die geen famile meer hebben en ook geen kenissen of vrienden hebben waarop ze kunnen vertrouwen in tijden van nood. Ze zijn dus echt alleen op de wereld. Het grote probleem voor deze mensen is dat ze in geval van een ongeluk voor honderd procent op het ziekenhuis zijn aangewezen voor hulp. Het gaat mij in dit geval niet om medische hulp ,maar om de zaken die de familie normaal zou regelen. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan het onderhoud van het huis terwijl de patient in het ziekenhuis is, het betalen van rekeningen en belasting terwijl de patient in het ziekenhuis ligt, of zelfs zoiets simpels als het brengen van schone kleren naar het ziekenhuis. Mijn vraag is of ziekenhuizen ook faciliteiten hebben om dit soort mensen te helpen. Heeft het ziekenhuis bijvoorbeeld kleren voor patienten die die zelf niet kunnen ophalen? Zijn er instanties die de finaciele zaken van zieken regelen als deze dat zelf niet kunnen doen?

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren