© 2024 solvo B.V.

Peesontsteking

ik heb sinds enkele weken last van een peesontsteking in mijn schouder ik heb van de arts declofenac gekregen hoe lang kan de pijn blijven? wie heeft hier ervaring mee?


Hoi, Heb pees(schede)ontsteking in mijn vinger gehad. Duurde een half jaar voor ik er echt af was. Hou er wel rekening mee dat ik m'n vinger ondanks de ontsteking nog redelijk bleef belasten, wat de genezing natuurlijk niet ten goede komt. Hopelijk duurt het bij jou veel korter! Groetjes, Jopie

label.Geplaatst op 2004-05-03 15:27:19


Ook ik heb ongeveer een jaar geleden een peesontsteking in mijn schouder gehad, met hetzelfde medicijn. Pijn was snel over, maar het heeft 3 tot 4 maanden geduurd voordat ik mijn arm weer zo goed als normaal kon gebruiken. Heb na ongeveer 8-10 weken via de huisarts een aantal (uiteindelijk 5) fysiotherapiebehandelingen aangevraagd omdat ik het idee had dat ik mijn arm verkeerd ging gebruiken. Behandelingen bestonden uit masseren/kneden van de plek van de ontsteking en geluids(?)stralen. De laatste keer oefeningen met gewichtjes die ik thuis kon gaan doen. Heb nu nergens meer last van. Van de fysiotherapeut begreep ik dat als de pijn weg is, dit nog niet wil zeggen dat de ontsteking weg is. De medicijnen heb ik volgens voorschrift ook alleen de eerste dagen gebruikt. Ik heb nu nergens meer last van. Het is dus een kwestie van tijd, maar ik denk dat die paar keer fysiotherapie het uiteindelijke genezingsproces toch heel goed heeft gedaan. En probeer je arm wel te gebruiken, doe wat je kan, maar niet overbelasten. Veel sterkte met het herstel! Sofieke

label.Geplaatst op 2004-05-04 14:33:29


Beste Harmanus, Het allerbeste wat je kunt gebruiken is MSM. Dat is een zwavelverbinding, die veel Sporters ook gebruiken. Het heeft mij van een 2 jaar durende zware peesontsteking in mijn schouder afgeholpen. Momenteel heeft mijn zus dezelfde ontsteking, gebruikt ook MSM sinds 14 dagen en het gaat nu al veel beter. Kan zelfs al haar jas weer zelf aantrekken. Zie onder de informatie over MSM. Het te koop bij Reformzaken, Body Vitaal etc. MSM MSM is de afkorting van MethylSulfonylMethaan. Deze natuurlijke organisch gebonden vorm van zwavel is essentieel voor elk organisme. MethylSulfonylMethaan is na water en natrium het meest voorkomende bestanddeel in het lichaam. Het is daarbij ondanks de goede oplosbaarheid in water, erg vluchtig. Bij het bereiden van voedsel, zoals groenten of vlees, is MSM na verhitting al voor een deel vervlogen. Het lichaam kan MSM bovendien maar éénmaal gebruiken. MSM is nodig bij het aanmaken van cellen en zorgt voor het doordringbaar maken van de celwand. Hierdoor kunnen water en voedingsstoffen de cel binnendringen en kunnen afvalstoffen en giftige stoffen afgevoerd worden. MSM blijft ongeveer 12 uur in het lichaam, waarna het wordt afgevoerd. MSM is in staat gedurende deze tijd zich te binden aan lichaamsvreemde eiwitten en vrije radicalen. Het is daarmee een krachtige anti-oxydant. Overproductie aan vrije radicalen wordt veroorzaakt door lichamelijke en geestelijke stress, onvolwaar! dige voeding, luchtverontreiniging, zware metalen en organische stoffen in het drinkwater en de voeding, straling, sigarettenrook, enz. Waar kan men MSM voor gebruiken ? MSM zorgt voor een beter uithoudingsvermogen, het is inzetbaar bij huidproblemen, verbetering van diverse lichaamsfunkties. Het kan worden toegepast om haar- en nagelproblemen te bestrijden. MSM is inzetbaar bij pijnbestrijding en spierkrampen. MSM als Pijnstiller MSM helpt bij gevoelige spieren en gewrichten en bevordert het herstel van het lichaam. MSM is een jaar geleden in Amerika op de markt gebracht en het gebruik is nu enorm. Volgens Professor Jacob werkt MSM uitstekend als pijnstiller en kent het geen bijwerkingen. Vooral voor chronische patienten biedt MSM een oplossing. Prof. Stanley W. Jacob, M.D. (arts), is directeur van de DMSO Pijnkliniek en hoogleraar aan de Oregon Health Sciences University in Portland. Professor Stanley Jacob en zijn medische staf hebben MSM reeds bijna 20 jaar in onderzoek gehad. Ondertussen verkopen wij nu geruime tijd MSM en de resultaten zijn inderdaad bemoedigend. Regelmatig bereiken ons zeer positieve geluiden van tevreden gebruikkers die te kennen geven er zeker mee door te gaan vanwege het sterk verlichtende effect op hun klachten. Voor ons telkens weer reden te meer om MSM aan te bevelen aan eenieder met klachten van pijnlijke aard betreffende spieren, gewrichten, pezen, zenuwstelsel, etc. MSM is een 100% natuurlijke substantie die aanwezig is (behoord te zijn) in voeding en het menselijk lichaam. MSM is dikwijls zo effectief tegen pijn, dat artsen de dosis van andere medicijnen, die zij aan hun patienten voorschrijven, kunnen verlagen. Zonder de nare bijverschijnselen welke regelmatig voorkomen bij pijnstillers, zoals maagpijn, verstopping, verlies van concentratievermogen en slaperigheid. Volgens Professor Jacob is MSM uitermate geschikt voor patienten met bijvoorbeeld reuma, arthritis, fybromyalgie, hernia, en andere aandoeningen met chronische pijnen. Professor Jacob legt uit hoe MSM werkt. - MSM is in staat, de doorgifte van pijnprikkels via het zenuwstelsel (met name via de C-vezels) te blokkeren. MSM werkt daardoor als een analgeticum (pijnstiller): het geeft direct verlichting bij chronische pijn. - MSM remt ontstekingen en ontstekingsprocessen. - MSM verwijdt de bloedvaten, en bevordert de bloedtoevoer naar de cellen. - MSM verbetert de doorlaatbaarheid van celmembranen. Voedingsstoffen worden beter opgenomen en afvalstoffen beter afgevoerd. - MSM bevordert de ontspanning van spieren. Vooral bij chronische pijnen, kunnen klachten worden veroorzaakt door chronisch verkrampte spieren. - MSM helpt het afweersysteem te normaliseren door regulering van de prostaglandine stofwisseling, en regulering van de vorming van antilichamen en immuun-complexen. - MSM is een natuurlijke cholinesteraseremmer, en is in staat overmatige prikkeloverdracht tussen zenuwcellen te normaliseren. - MSM is een zeer veilige stof. Volgens Professor Jacob kan men zonder enig probleem gedurende een lange periode grote hoeveelheden innemen zonder dat er een nadelige werking optreedt. Er zijn beschrijvingen van mensen die probleemloos 20 tot 30 gram per dag hebben ingenomen. Citaat van Prof. Stanley W. Jacob; "Klinische ervaring, opgedaan gedurende bijna 20 jaar met duizenden patienten, heeft ons geleerd dat MSM verlichting biedt bij ongeveer 70% van alle patienten met chronische pijnklachten." - Uitstekende pijnstiller. - Geen bijwerkingen op maag en darmstelsel. - Geen bijwerkingen zoals slaperigheid, suffigheid of concentratieverlies. - Volkomen veilige en niet giftige stof. - Kan ook gebruikt worden door jonge kinderen en zwangeren. - Kan gebruikt worden in combinatie met andere geneesmiddelen. - MSM is een 100% natuurlijke stof. MSM, ofwel Methylsulfonylmethaan, is organisch gebonden zwavel, een lichaamseigen stof met ongekende preventieve en therapeutische eigenschappen. Zwavel is na kalk en fosfor het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is van groot belang voor het goed functioneren van lichaamscellen. MSM is de vorm waarin zwavel van nature voorkomt in alle levende organismen en waarin het biologisch actief is. MSM is dus een lichaamseigen stof. MSM wordt van nature aangetroffen in bijvoorbeeld groenten en melk, maar bij langdurige (gekoelde) bewaring en verhitting verdwijnt het hieruit. Zo is aanvoer vanuit de voeding minimaal en is aanvulling van groot belang voor het functioneren en herstellen van het lichaam. MSM kan zowel ter voorkoming als ter verlichting van lichamelijke klachten gebruikt worden. MSM is de belangrijkste en meest stabiele bron van zwavel voor de mens. Het heeft ongekende preventieve en therapeutische eigenschappen en wordt gezien als een van de grootste orthomoleculaire ontdekkingen van deze eeuw. De Functie van disulfide bonds (= het hoofdbestanddeel van MSM) - Stabilisering van eiwitstructuren - Stabilisering van de A & B chains van insuline (hormonaal) - Stabilisering van de antilichamen (afweersysteem) - Stabilisering van polypeptide-chains - Stabilisering van Vitamin B12, Methionine, Betaine and DMG > Wat doet MSM in het menselijk lichaam? Dient ter bescherming en behoud van gezonde cellen en weefsels. > Bevordert de stofwisseling. Is als antioxidant actief in de bestrijding van vrije radicalen. Bevordert de afvoer van gifstoffen uit de lichaamscellen. Bevordert de opname van voedingsstoffen in de lichaamscellen en de afvoer van afvalstoffen. > Versterkt het immuunsysteem. Ons MSM-produkt bevat geen gist, lactose, conserveringsmiddelen, synthetische geur-, kleur- of smaakstoffen. > Ontgifting MSM maakt het mogelijk, het natuurlijke vermogen tot ontgifting van het lichaam volledig te benutten. In de praktijk komt het erop neer, dat MSM de afvoer van gifstoffen uit de cellen op een drastische manier bevordert. Veel van dergelijke stoffen hebben de neiging, zich met name in de zenuwcellen (b.v. in de hersenen) op te hopen. Zij kunnen hier grote schade veroorzaken. > Huid, spieren en kraakbeen: Zwavel is nodig voor de aanmaak van collageen, het belangrijkste bestanddeel van bindweefsel en kraakbeen. Bij tekorten aan zwavel verliezen deze weefsels aan elasticiteit. > Stijfe/Stramme spieren: Vooral in combinatie met vitamine C, blijkt MSM verstijving van pezen en spierent te verzachten. Veel mensen met stijve spieren en ledematen, melden na verloop van tijd duidelijke verbeteringen. Sporters herstellen sneller van fysieke inspanningen. > Ademhaling: MSM zorgt ervoor, dat het lichaam efficiënter zuurstof opneemt waardoor méér lucht kan worden ingeademd en méér zuurstof naar het bloed wordt gevoerd. Hierdoor kan er méér energie worden geproduceerd. Einde Citaat =============================================================================================

label.Geplaatst op 2004-05-06 20:27:36

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren