© 2024 solvo B.V.

Pijn achter het borstbeen

Hallo, ben een 32-jarige vrouw en zit het met het volgende probleem. Al enige tijd heb ik last van een zeurende pijn achter mijn borstbeen, tussen de schouderbladen. De pijn is niet altijd aanwezig. Als de pijn er is dan wordt het erger bij inspanning. Is de pijn er niet dan blijft het weg ook bij inspanning. Zodra ik een liggende houding aanneem gaat de pijn vrijwel meteen weg, soms nog voor ik goed en wel lig. Warmte verlicht de pijn. Masseren van de bovenrug ook. Tijdens pijnmomenten plas ik ook veel meer. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten om dit te analyseren? Ik kom uit een familie met hartpatienten maar de typerende hartklachten herken ik weer niet. Ik heb wel veel spierpijn in mijn bovenlichaam en ben ook bekend met maagklachten, waar ik pantozol voor slik.


als ik dit lees denk ik ook aan iets met het hart, maar het hoeft niet. Heb je daarnaast ook last van benauwdheid, kortademigheid, moeheid? Houd het in de gaten (hoe vaak treden klachten op? wat deed je voordat de klachten optraden?) Je kunt er een soort pijndagboek van bijhouden, dit helpt jouw om klachten en verloopduidelijk te krijgen. Als het aanhous mee naar de huisarts gaan!(kan ook met stress te maken hebben) Grtz. Gerdie

label.Geplaatst op 2005-05-24 16:20:09


je verteld dat je ook maagklachten hebt en daar medicijnen voor gebruikt. Mijn zusje heeft 2 keer een maagzweertje gehad,en die heeft precies de zelfde klachten,en maagklachten lijken heel veel op hartklachten. Dus naar de dokter,of misschien ben je al geweest want je bericht is al van een paar dagen geleden. Door constant te denken van wat is het nou wordt het er ook niet beter op. Maar wat ik lees en de symptonen kan het heel goed een maagzweertje zijn,en daar zijn hele goede medicijnen voor. Laat nog wat van je horen als je bij de dokter bent geweest want blijf er niet meelopen daar wordt je alleen maar angstiger door. sterkte verder.

label.Geplaatst op 2005-05-30 16:26:38

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren