© 2024 solvo B.V.

Pijn in de anus

Dag, Ik heb de laatste 2 jaren een hevige pijnlijke opstoot die ik in de anus voel. Het lijkt op een priem die tot diep in me gaat. De laatste 3 keer werd ik om 4 en 5 uur \'sochtends wakker met die pijn, het koud zweet brak me uit en later toen ik opstond om me naar het toilet te begeven, waar ik dan op de wc zit, breekt het koud zweet me uit. De pijn verdwijnt niet, het is als een geweldige samentrekkingspijn van iets. Ik stond op en viel bewusteloos. Ik heb me laten onderzoeken, want ik vreesde darmkanker of zoiets of een tumor. Men vond niets, wel opgezette aambeien op de plaatst waar ik 30 jaar een fistel liet wegnemen. Men heeft die aambei laten verschrompelen,maar een maand later in Azie met het hete weer en hete eten was die weer zoals vroeger en ook daar in het ziekenhuis vond men dan weer de aambeien te klein om er wat dringend aan te doen. Wat kan die pijn zijn, aub???


De pijn die jij hebt zal, afgaande op de symptomen die je beschrijft, te maken hebben met een spastische darm. Dat houdt in dat je darm krampachtig samentrekt tégen de natuurlijke gang in. Dus hij trekt niet peristalsisch, in de richting van de anus, samen maar andersom. Als de frequentie van deze krampen te hoog wordt, meer dan 5 maal per dag, kan men er operatief iets aan doen. Komt het sporadisch voor dan wil het drinken van warme thee wel eens verlichting brengen. sterkte

label.Geplaatst op 2007-09-08 14:21:14


Het kan met je voedingspatroon te maken hebben, ga eens naar een dietist en kijk eens of dit helpt, succes hoor!

label.Geplaatst op 2007-09-11 21:25:23

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren