© 2024 solvo B.V.

Pijn middenrif / linkerborst

Hallo! Ongeveer twee jaar terug is het nogal mis gegaan met m\'n gezondheid.. Omdat ik ongezond at, niet meer sporte, weinig sliep en veel blowde was m\'n conditie helemaal weg. Op een dag (toen ik ook speed had gebruikt) is de trigger toen overgehaald en heb ik een flinke knak gemaakt. Gigantische pijn in m\'n linkerborst en linkerarm. Tijdje mee rond gelopen (werd wel minder..maar ging na paar weken nog niet weg) en toen naar de dokter gegaan.. Verhaal uitgelegd en hij heeft mij onderzocht, ik bleek niets te mankeren en hij zei dat het aan de spieren lag rond m\'n linkerborst.. maar hij zei wel dat ik nodig wat aan m\'n conditie moest doen.. Hij kon mij geen goede verklaring geven waarom ik pijn kreeg in rokerige ruimtes destijds, maar heeft mij wel nieuwe astma medicatie gegeven..want dat gebruikte ik al geruime tijd niet meer! Toen destijds begonnen met stukjes fietsen, nu jog ik om de dag 10 tot 15 km in ongeveer een uur en doe ook veel aan wielrennen.. tijdje op rugby gezeten nog maar merkte dat ik beter weer kon gaan voetballen net als een paar jaar terug dus dat ga ik binnekort ook weer oppakken. Omdat ik niet drink en gewoon een erg goede conditie heb vind ik zelf dat het geen kwaad kan om af en toe een jointje te roken..niet zoals vroeger maar gewoon eventjes genieten zo nu en dan, maar als ik een jointje rook krijg ik af en toe nog steeds een soort van pijn..het doet niet echt vreselijk zeer maar voelt ongemakkelijk (misschien dat ik het geestelijk aandik op dat moment) en ook heb ik een aantal keer gehad dat ik gewoon op dezelfde plaats moest blijven en niet lopen of bewegen omdat het dan zo naar voelde in m\'n linkerborst.. maar zodra de stonedheid afgenomen is, is der niets meer aan de hand.. dit is iets wat ik vroeger nooit heb gehad deze \"vermoeiing\" of wat het ook maar is op dat moment.. dan kun je denken \"ja gewoon nooit meer blowen\" maar ik ben erg benieuwd wat er nou precies aan de hand is? want gezien ik een goede conditie heb opgebouwd kan m\'n hart toch niet de ellende veroorzaken? de dokter zei immers ook dat ik de bloeddruk van een jonge hond heb.. Zou iemand mijn vraag kunnen beantwoorden? Hartelijk Dank!


Zoals ik jou bericht lees geeft deze pijn alleen bij het blowen, je kan een breukje in het middenrif hebben die deze pijn kan veroorzaken omdat met blowen , dat net als roken eerst moet inademen waardoor het middenrif in beweging komt en deze pijn veroorzaakt , ze kunnen dit zien door een orthoscopie te doen.Ik heb nl ook een breuk in het middenrif gehad en ben daar aan geopereerd , ze doen dit niet gauw , maar ze moesten mij toen toch al opereren vanwege een maagklep die niet werkte. Vandaar. groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2007-10-19 09:02:15


Hallo Raynor, Het zou het syndroom van Tietsche/Tietze kunnen zijn. Een aandoening van het kraakbeen in de borstkas. Meer hierover vind je op internet. De symptomen zijn zoals een hartinfarct, maar het is niet gevaarlijk. Dit kan verder uitgezocht worden hoor. Sterkte.

label.Geplaatst op 2007-10-21 17:03:40


Bedankt voor de reacties! Ik heb gelezen over de ziekte van Tietze indd.. En het scheurtje in m'n borstkas daar had ik nog niet aan gedacht. misschien moet ik weer eens naar de dokter gaan? Wel merk ik dat het steeds minder wordt na verloop van tijd..het lijkt te helen dus ik kan het ook afwachten denk ik? Wel vind ik het zelf vreemd dat de pijn vaak doortrekt naar m'n linkerarm hebben jullie daar dan een verklaring voor?

label.Geplaatst op 2007-10-21 23:57:59

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren