© 2024 solvo B.V.

Pijnlijke bloedvaten in rechter been

ik heb al een tijd je last van mijn rechter been. hij doet vanaf de lies tot in mijn enkel zeer. en vooral de bloedvaten doen mij zeer. ook heb ik zo hier een daar opgezette aderen. wie weet wat dit is en kan mij helpen wat ik moet doen. ook heb ik last van blauwe plekken zonder mij te stoten. met vriendelijke groeten jolanda


hallo jolanda ik ben ap de heus net wat de vorige zei daar met ik het mee eens ga toch even naar de huisarts want dat is het beste ik denk zelf dat het aan de spataderen ligt daar zijn een hoop middelen voor maar dan moet je eerst naar de huisarts de veel voorkomende symptonen bij spataderen zijn 1=opgezette aderen die zichtbaar zijnop de ledematen 2=stuwingen in de benen 3= kuitkramp 4= zwaar gevoel in benen[vooral s''avonds] 5=onderhuidsebloedingen',blauwe plekken 6=stekende pijn en gezwollen gevoel in benen bij gebruik van de pil dus je kan beter naar de dokter gaan want na verloop van de tijd kunnen spataderen een aderontsteking veroorzaken of ze kunnen leiden tot open been dus ga maar voor de zekerheid naar de huisarts afz ap

label.Geplaatst op 2005-02-14 01:20:27


Ik zou in ieder geval naar de huisarts gaan. Is je been ook warm en/of dik?

label.Geplaatst op 2005-02-13 13:52:36


afgelopen week naar de huisarts geweest. ik moet nu foto's van mijn bloedvaten laten maken. ik heb waarschijnlijk een vernauwing in een van mijn bloedvaten. maar hoe maken ze eigenlijk zulke foto's ik ben het vergeten te vragen. ik moet mij vrijdag melden.

label.Geplaatst op 2005-02-19 19:16:30


verstopte ader en het rechterbeen. nu blijkt het alleen met een operatie verholpen te kunnen worden doormiddel van een omleiding. ook blijkt nu in de familie te hebben rond gevraagt dat het in de familie zit. ik ben ontzettend bang. ik zie heel erg tegen de operatie op. ze gaan een ader uit mijn andere been halen want daar is niks mis mee. hoelang duurt het voor dat je weer op de been bent?

label.Geplaatst op 2005-02-25 19:34:22


mijn been is ook heel erg vaak koud.

label.Geplaatst op 2005-02-13 16:08:02


hoi jolanda ik zal je het vertellen hoe het gaat een contrastmiddel wordt gebruikt bij onderzoek van de bloedvaten de contrastvloeistof wordt dan direct in de bloedbaan gebracht via een infuus of in de ader gespoten de radioloog maakt bij een digitale subtractie angiografie van het te onderzoeken gebied twee indentieke opnames een zonder en een met ,in de ader of slagader ingespoten contrastvloeistof. Door de twee opnames in het geheugen van de computer te laden, zie je alleen de verandering die de contrastvloeistof laten zien. Zo kunnen bloedvaten nauwkeurig worden afgebeeld. Maar het onderzoek valt reuze mee. Van het contrastvloeistof wat ze inspuiten voel je niets, alleen het vloeistof voel je in je aderen en dat voelt wat warm aan dus het valt wel mee afz apdeheus@quicknet.nl

label.Geplaatst op 2005-02-20 00:54:19


hallo jolanda men moet rekening houden met een ziekenhuisverblijf van minste 5 dagen na het ontslag uit het ziekenhuis is men nog niet helemaal fit men is sneller vermoeid en het been is nog wat stram langzamerhand wordt dit beter wandelen bevordert de bloedsomloop men moet zorgen niet te lang met de benen gebogen te zitten byvoorbeeld tijdens een lange reis dat kan een verstopping van de bypass veroorzaken om de zelfde reden kan men best niet te lang met de benen over elkaar zitten of langdurig te knielen gr ap

label.Geplaatst op 2005-02-27 01:36:14

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren