© 2024 solvo B.V.

Pijnlijke gezwollen voeten in vliegtuig

Hallo, Mijn moeder van 53 jaar heeft last van zeer pijnlijke gezwollen voeten als zijn gaat vliegen. Het wordt zelfs zo erg dat ze niet meer normaal kan zitten in het vliegtuig. Het komt vooral voor bij zeer lange vluchten. Wat wel helpt is koelen van de voeten en dan haar benen hoog houden. De dokter zegt dat het niks is, maar wij geloven dit niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand een oplossing/medicijnen? en weet iemand wat het is??? Heel veel dank.


Hallo, je praat over vooral langere vluchten. Ik ben geen arts, maar ik denk aan trombose. Motivatie: door lang stilzitten, heb je een lage bloedstroom. Wat kun je doen om trombose te voorkomen in een vliegtuig? Beter water drinken dan alcohol. Regelmatig lopen, je kuit pompen, je spieren bewegen, zodat je bloed goed stroomt en vooral niet aspirine gebruiken, wat heel veel gebeurt nu, want dat zet geen zoden aan de dijk en je krijgt wel weer meer kans op bloedingen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Kijk even op www.trombosestichting.nl Nogmaals het is wat ik denk, misschien heeft iemand anders een andere mening!?! Groeten!

label.Geplaatst op 2006-02-16 15:12:01


als je trombose hebt , krijg je dat meestal in 1 been tegelijk, en dan word het hele been gezwollen en meestal ook rood. de gezwollen voeten komen denk ik door een verminderde bloedcirculatie. alle tips die gegeven werden door broeder e zijn ook goed hiervoor. groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-16 22:57:11


Hallo, een advies wat ik ooit kreeg voor lange vluchten, een steunpanty aan laten meten. Toegegeven het is een toer om deze aantetrekken maar ik heb er veel baat van gehad. Heb het er eens over met je arts. Veel vliegplezier toegewenst.

label.Geplaatst op 2006-02-17 10:29:59