© 2024 solvo B.V.

Pijnlijke polsen

Al enkele jaren heb ik last van allebei mijn polsen. Deze pijn komt en gaat, de pijn vind ook afwisselend plaats aan beide kanten. Een enkele keer komt het voor dat ik pijn heb aan allebei de polsen. Ik kan mijn hand niet naar boven of beneden bewegen, dit doet ongelooflijk zeer, zelfs de kleinste buiging doet zeer, en het doet zeer als ik ergens in moet knijpen. Ik ben hiervoor twee keer naar de dokter geweest. De eerste keer kreeg ik te horen (was toen 16) dat ik maar moest stoppen met schrijven als ik last kreeg en dat ik me verder maar niet zo moest aanstellen. De tweede keer bij de dokter (een andere dokter) heb ik een bloedtest gedaan. Hier kwam niets uit en de dokter zei dat hij verder niets kon doen. De keren dat mijn polsen pijn doen kan ik ook echt niets meer ik moet hem geheel stijf houden anders is de pijn niet te houden. Herkent iemand dit, of weet iemand wat deze pijn zou kunnen zijn?


Is je bloed destijds onderzocht op reuma? Maar persoonlijk denk ik, dat jouw huisarts toen ook aan reuma heeft gedacht. Zo niet, zou je hem/haar dat alsnog kunnen vragen,en opnieuw laten prikken of eventueel een verwijzing naar een neuroloog. Mischien zou het ook te maken kunnen hebben met beklemde zenuwen in je polsen. In ieder geval sterkte ermee, groetjes, Tropical.

label.Geplaatst op 2006-10-11 16:12:22


Hi, Ik ken de verschijnselen maar al te goed. Laat je doorverwijzen naar een neuroloog, volgens mij is hier sprake van het " carpaal tunnelsyndroom" . Te gek voor woorden dat ze je hier gewoon mee laten lopen, en is het wat ik denk, dan kun je hier ook weer vanaf komen hoor. Sterkte!!

label.Geplaatst op 2006-10-13 13:25:54


kan het niet zijn dat je een ganglion hebt? dit is een zenuwknoop, heb ik ook gehad in allebei m'n polsen bovenop. ben er aan geopereerd en de knopen zijn weggehaald, heb nergens (na 18 jaar geleden te zijn geholpen ) last van. misschien is dit het? succes!!!!

label.Geplaatst op 2006-10-13 20:09:05


WAt voor werk doe je? als je b.v. in de schoonmaak zit moet je vaak uitwringen , je polsen kunnen overbelast zijn, er kan sprake zijn van vroegtijdige slijtage, reuma zou heel misschien kunnen, maar dan zou je bijna ten alle tijden pijn moeten hebben en zouden ze stijf moeten zijn, en dat is er nog de nieuwe 'hype' van het carpaal tunnel syndroom(typische kwaal voor schoonmaaksters)dan zit er een zenuw bekneld maar als ik jou was zou ik foto's/ct/mri of een cintigrafie laten maken, gewoon, voor de zekerheid

label.Geplaatst op 2006-11-05 22:23:46

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren