© 2024 solvo B.V.

Pijnscheuten in rechterarm ( pols en hand)

Een dame in mijn omgeving heeft al een aantal jaren last van enorme pijn in haar rechterarm, en er wordt niet echt uitgezocht waar dit vandaan komt. Aangezien ze al van middelbare leeftijd is, lijkt het dat iedereen makkelijk denkt dat het met leeftijd te maken heeft. Ze heeft onlangs 1 dag geen pijnstillers ( op recept, dus sterke) kunnen innemen en direct had ze twee dagen enorme pijnscheuten in haar hand en pols, alsof er een mes in gestoken werd. Ik hoop, dat iemand enig idee heft in welke richting we kunnen laten controleren wat er aan de hand is? De vingers staan verder nog goed enzo, dus reuma is heel onwaarschijnlijk....


Het meest voor de hand liggende is het,lijkt me, dat het een CTS is. Carpaal Tunnel Syndroom. Dat komt relatief juist het meest voor va. middelbare leeftijd. Toen ik dat zelf op 23 jarige leeftijd had, geloofden ze het nauwelijks. Ik deed toen de stage op neuro ch. OK en daar ben ik toen ook geopereerd. (Aan pols en hand) De chirurg vertelde toen, dat het 't meest voorkomt bij mensen die veel en zwaar werk verricht hebben en dat je het rond de middelbare leeftijd het meest ziet. Het kan onder alg. narcose, wat men toen het meest deed, maar ik wilde alles zien en mee maken en koos voor plaatselijke verdoving. Tegenwoordig doet men deze operatie steeds vaker met plaatselijke verdoving. Het heeft dus relatief wél met de middelbare leeftijd te maken CTC, maar met enige uitzonderingen dus! Die mevr. kan dat best opperen bij haar eigen huisarts. Als die van het type is, Kweet niks d'r van...kan ze in het weekend beter is naar een Eerste hulp afd. van een Ziekenhuis gaan, met die zware pijn. Niet, dat ze dan dat speciale onderzoek er voor doen er, maar, in de brief aan de huisarts, staan de tip's dan wel. Ze moet er mee, naar de neuroloog, dus! Groetjes van Troy

label.Geplaatst op 2007-09-09 14:36:06


ps. CTC=CTS

label.Geplaatst op 2007-09-09 14:42:08

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren