© 2024 solvo B.V.

Plotselinge benauwdheid met flauwvallen.

Een tijdje geleden kreeg ik het in eens benauwd. De benauwdheid zat volgens mij bij m\'n slokdarm/keel. Vevolgens kreeg ik een heel licht gevoel in m\'n hoofd en viel flauw/bewusteloos. Ik had volgens mij geen last van hartrimtestoornissen of pijn op de borst e.d. Ik kwam al gauw bij en was weer volledig bij m\'n positieven. Alleen erg geschrokken. Dit was niet de eerste keer, ruim 2 jaar geleden heb ik dit ook gehad. Dus het komt (gelukkig) niet vaak voor. Maar wat niet is kan natuurlijk komen! Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt en weet wat dit is?


Hoi, hoe was je ademhaling op dat moment?

label.Geplaatst op 2006-12-04 22:41:06


Het klinkt een beetje als hyperventilatie. Bij deze aandoening haal je verkeerd adem waardoor je benauwd wordt, duizelig kan worden. Soms zelfs in paniek raken. Ook tintelende vingers en armen kunnen hierbij passen. Hyperventileren komt vaak voor in een situatie van stress. Een mensendiecktherapeute kan je helpen door je een juiste ademhaling aan te leren. Je huisarts kan je verwijzen.

label.Geplaatst op 2006-12-05 14:12:17


Mijn ademhaling was op dat moment gewoon volgens mij. Geen fysieke inspanning gedaan ofzo. Aan fysieke inspanning zal het niet liggen denk ik. Want ik ben 2 maal per week 2 uur in de sportschool te vinden en nergens last van! Kreeg het zoals reeds vermeld plotseling benauwd. (ca. 10 sec.) En toen ging het licht ff uit!

label.Geplaatst op 2006-12-05 19:43:19


Je schrijft dat je een normale ademhaling had op het moment dat je je niet lekker voelde. Maar je schrijft ook dat je benauwd was. Benauwdheid is geen normale ademhaling.

label.Geplaatst op 2006-12-07 09:48:51


Klopt, maar ik bedoel eigenlijk dat ik voor en na het niet lekker worden een normale ademhaling had. Hoe m'n ademhaling tijdens de paar seconden benauwdheid was weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Ik hapte in ieder geval niet naar adem.

label.Geplaatst op 2006-12-08 23:27:13

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren