© 2024 solvo B.V.

Polio en inenting

hallo ik ben nu 52 jaar en heeft een vraag die mij nog steeds bezig houd. Op 1 jarige leeftijd was er in nederland een epedimi van polio, ik ben hier ook besmet mee geraakt wat gevolgen heeft dat ik aan de linker arm verlamt geraakt bent. Mijn ouders zeiden vroeger dat ik wel ingeent was, doch van anderen hoorde ik dat er in dat jaar 1955 nog geen entingen voor polio bestond. Wie kan mij uitsluitsel geven? vast bedankt


Dit zou ik nagaan bij de GGD. Zij kunnen jou waarschijnlijk wel vertellen vanaf wanneer poli werd ingeënt.

label.Geplaatst op 2007-05-20 13:34:56


Wat ik heb kunnen terug vinden is dat vanaf 1957 inentingen mogelijk werden tegen polio. Dus dat zou betekenen dat je niet bent ingeent..

label.Geplaatst op 2007-05-20 17:30:41


Dank jullie wel.

label.Geplaatst op 2007-05-20 20:43:53


Een kleine aanvulling op wat nurse schreef; Vacinatie was voor 1957 al mogelijk, alleen waren de kosten voor rekening van de patient. Met ingang van 1957 werd de vacinatie opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma werden jaarlijks enkele honderden gevallen van polio gemeld. Na introductie van de vaccinatie traden nog enkele epidemieën op binnen groeperingen die om religieuze redenen vaccinatie afwijzen (1971, 1978, 1992/1993). Vaccinatie tegen polio beschermt vermoedelijk levenslang.

label.Geplaatst op 2007-05-25 13:11:40

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren