© 2024 solvo B.V.

Polsslag

Ik heb last van een chronische hoge bloeddruk en moet dan ook twee tot drie keer per week mijn bloeddruk meten Met een goede medicatie is de bloeddruk goed in de hand te houden en is hij meestal goed.140/75/69(58jaar) Maar de laatste dagen is mijn polsslag geen 72 meer maar over de 100 Wat kan daar de reden van zijn?


Dat kan door heel veel dingen komen, maar het kan ook onverklaarbaar blijven. Allereerst: is je pols regelmatig of onregelmatig? Heb je koorts? Zijn er spanningen? Zijn er recent medicijnen veranderd? Is dit in rust zo hoog of alleen bij inspanning?

label.Geplaatst op 2004-07-24 15:29:58


Er is niets aan de medicatie veranderd.Bij het opstaan s'morgens is hij ook al vrij hoog.

label.Geplaatst op 2004-07-24 15:54:08


Een snelle polsslag kan evt. veroorzaakt worden door een te snel werkende schildklier, misschier moet je schildklierfuncties laten testen

label.Geplaatst op 2004-12-02 16:10:56


Ik zou even langs de huisarts gaan. Gezien je chronische hoge bloeddruk is het misschien raadzaam om je hartslag naar beneden te brengen. dit om je hart te ontlasten. Dit kan dmv medicijnen. Dus even langs je huisarts.

label.Geplaatst op 2004-07-24 21:19:08

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren