© 2024 solvo B.V.

Privacy bij kinderen

Hallo mijn naam is helga venema. Op dit moment ben ik bezig met mijn eindscriptie voor de opleiding tot verpleegkundige. Het onderwerp is; hoe ga je als verpleegkundige juist om met de privacy van kinderen in het ziekenhuis? Zijn er misschien verpleegkundigen of anderen die hier meer van af weten, of tips hebben waar ik info rmatie weg kan halen? Alvast bedankt!! groetjes helga.


Beste Helga, Graag wil ik reageren op jouw vraag.Je moet heel erg voorzichtig zijn met privacy van kinderen. Het is eigenlijk hetzelfde als bij de volwassenen. Behandel ze niet als kinderen, maar als mens. Denkend aan hun emoties en gevoelens. Het beste is gewoon daarover te praten en te vragen. Vraag wat ze wel en niet willen. Vragen wat ze wel of niet verwachten. Geef duidelijke informatie. Ook daar hebben zij recht op. En wel eerlijke informatie. Kinderen kunnen heel wat hebben en kunnen als ze wat ouder zijn goed relativeren. Is het een ernstige situatie, spreek dan ook van een erstige situatie. Draai er nooit omheen. Kinderen hebben alles snel in de gaten. Als je om de hete brij heen gaat draaien heb je alle vertrouwen verloren. ik heb een boekje geschreven emoties en gevoelens van de chronische patient. (Ankertje). Hierin bespreek ik alle facetten van emoties en gevoelens van de mens. Daar horen dus kinderen ook bij. Lijkt me een handig boekje voor bij de scriptie. Zo hebben een aantal medische studenten mij geinterviewd voor hun eindscriptie. Misschien is het een aardige zet om eens een paar kinderen te vragen om hen te mogen interviewen. Maar eerst dan duidelijke uitleg geven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Kijk anders even op: http://clix.to/huipie Huub's Fibromyalgiesite Met vriendelijke groet en succes Huub Fest E: huipie82@hotmail.com

label.Geplaatst op 2004-06-13 06:49:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren