© 2024 solvo B.V.

Reductil

Hallo, Neem sinds maart Reductil 15mg en ben \"eindelijk\" erin geslaagd 11 kg te vermageren. Alleen ben ik wat bang of dit geneesmiddel niet geheel onschadelijk is. Voel mij toch wat meer neerslachtig en heb vooral wel wat last van hoofdpijn. Vorige week zelfs drie dagen volledig \"strike\" gelegen. Heb grondig Internet afgeschuimd en ken de bijsluiter haast van buiten. Ook mijn huisarts is niet echt negatief. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ben langs de andere kant als de dood om deze kilo\'s weer bij te komen. Zou zo gtraag nog even doorgaan en mijn streefdoel van 15 kg gewichtsverlies behalen. Zal dan nog steeds een volslanke dame zijn maar mij toch al vele beter voelen.


Ik ben sinds een week begonnen met reductil 10 mg. volgens mijn arts moet je het eerst opbouwen, voor je op de 15 mg overstapt. Ik merkte vrijwel meteen dat ik rust kreeg en weer in staat was te kiezen of en hoeveel ik at. Had een lange periode alleen maar zitten vreten bijwerkingen heb ik (nog)geen last van, behalve dat ik meer energie krijg, dit gaat ook samen met dat ik nauwelijks nog suiker tot me neem daar word ik altijd zo sloom van maar ben er aan verslaafd. verder neem ik er op het moment ook multivitaminen bij. gewoon, als extra ondersteuning. ben 2 kilo afgevallen, en voel me veel minder opgeblazen. heb ook weer zin om te bewegen. hoop dat dit zo blijft want ik wil uit de gevarenzone en nu voorgoed. heb een bmr van 38 en vind het niet erg om mollig te zijn, maar voel me doodongelukkig met deze ballast. ik hoop dan ook in een jaar tijd nu nog 21 kilo af te vallen. dan vind ik het wel goed. maar wat ik vooral hoop is dat door de rust die reductil met zich mee brengt, ik de tijd krijg om betere eet en leefgewoontes te laten inslijten, zoals niet meer eten na het avondeten. meer structuur, i.p.v. de hele dag snaaien.en gezond eten (deed ik zowiezo wel naast al het ongezonde), en meer bewegen. Ik denk erover om mijn auto bijvoorbeeld te verkopen. Wat jouw hoofdpijn betreft, zou het kunnen zijn dat je niet genoeg water drinkt?? dat merk ik bij mezelf vaak. of als er andere stressfactoren in je leven zijn. Ik denk ook dat in ieder geval ik, niet voor niets te zwaar ben, dat er allerlei problemen, en het ontkennen van mijn gevoelens en wensen aan ten grondslag liggen en dat je dat niet oplost door te stoppen met te overeten. Daar moet je wat mee anders komt het er in een andere vorm toch uit. Sterkte, en ik vind het leuk als je reageert.monica

label.Geplaatst op 2006-07-25 14:40:58

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren