© 2024 solvo B.V.

Reflux

Hallo mijn zoontje heeft reflux. Wat is t precies en wat kan ik t beste doen? Wie heeft ervaring? groetjes Cisca


Kleine kinderen groeien er vaak overheen. In de tussentijd kan je het beste wat medicijnen gebruiken, bv losec of nexium. Volkomen veilig, wordt op geweldig grote schaal gebruikt.

label.Geplaatst op 2004-09-23 23:00:52


Zet het hoofdeinde van het bed iets hoger, zodat er 's nachts geen maaginhoud in de slokdarm kan lopen.

label.Geplaatst op 2004-09-24 10:28:00


Wat co schrijft is niet geheel waar. Losec is inderdaad al jaren gebruikelijk om reflux te behandelen, ook bij kinderen. Nexium is dat echter niet. Dit is vrij nieuw en is compleet onbekend of het wel veilig is bij kinderen. Losec en Nexium zijn 2 protonpompremmers, maar er zijn er nog 3. Een aantal die minder bijwerkingen hebben dan deze 2 en veiliger zijn. Het probleem met Losec is namelijk dat het door zo'n 50 verschillende fabrikanten wordt gemaakt met allemaal ongeveer hetzelfde "recept", maar zeker weten doe je dat niet.

label.Geplaatst op 2004-10-05 22:27:52


Bij het nalezen van mijn tekst inderdaad een onzorgvuldigheid aan getroffen. Ik had inderdaad moeten vertellen dat Losec wordt NAgemaakt door veel fabrikanten. Het losec zelf is inderdaad veilig, maar ik zeg alleen dat er nu vieligere zijn, met minder bijwerkingen en minder wisselwerkingen met andere medicijnen . Tevens wanneer een arts nu Losec voorschrijft krijgt de patient bij een apotheek de generieke (nagemaakte) variant geleverd en niet meer het Merk Losec. Als een apotheker het merk Losec uitgeeft, maakt ie daar verlies op en dat wilt een apotheker niet graag.

label.Geplaatst op 2004-10-10 10:01:29


Hoi, Ik moet nu toch echt even bezwaar maken tegen het verhaal van Timmer. Hij doet namelijk voorkomen dat Losec een onveilig en bovendien onbetrouwbaar middel zou zijn. Losec is een merkgeneesmiddel dat extreem veilig is. Losec staat in Nederland geregistreerd bij Astrazeneca. Omeprazol is de algemene stofnaam die ook in Losec zit. Er zijn een boel fabrikanten die omeprazol maken en verkopen, maar niet met de naam Losec want dat mag niet. Dit zijn generieke middelen en recent onderzoek heeft aangetoond dat zich onder deze generieke middelen slechte producten zitten die minder goed werken. Losec kan wél veilig gebruikt worden. Succes met de klachten, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten, HendrikJan

label.Geplaatst op 2004-10-07 17:39:11


dit klopt inderdaad wij hebben problemen gehad omdat je alleen de losec kan oplossen in water niet de neppers mijn zoontje is 6 en kan geen medicijnen heel doorslikken nu moet de huisarts er persee opzetten dat het de originele losec moet zijn en dan krijg ik dit wel

label.Geplaatst op 2004-10-12 14:09:52


Inderdaad Jossie. Voor dit soort gevallen moet je absoluut geen genoegen nemen met een generiek namaakmiddel. Er zijn ook kinderen die dit middel via een sonde moeten krijgen en ook dan kunnen er problemen ontstaan met andere middelen. Zo ook een collega van mij die weer terug is op de Losec omdat het generieke ging klonteren in de sonde.

label.Geplaatst op 2004-10-13 18:08:53

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren