© 2024 solvo B.V.

Rekentoets

Wat zouden jullie ervan vinden als de rekentoets ingevoerd wordt voor alle verpleegkundigen? Dus 1 x per jaar een toets en als je niet alle antwoorden goed hebt een verplichte bijscholing... Ben benieuwd!:-)


alleen om berekeningen te kunnen maken? lijkt me overbodig, kost veel tijd en geld en maakt maar heel klein deel uit van het werk. wij rekenen altijd met minimaal twee verpleegkundigen iets uit als het een ingewikkelde dosering/oplossing betreft.

label.Geplaatst op 2006-01-25 17:46:59


En toch worden er nog regelmatig fouten gemaakt! Volgens mij zou rekentoets en scholing bijdragen aan patientveiligheid, zekerheid van verpleegkundige en kwaliteit van zorg...

label.Geplaatst op 2006-01-26 22:47:12


hihi terwijl ik dit las vroeg ik me af of jullie geen rekenmachines hebben in Nederland..... Nee ik vind dit echt een beetje onnozel....sorry!

label.Geplaatst op 2006-01-27 22:22:02


Nou ik zou het wel goed vinden. Het is nooit verkeerd als men goed kan rekenen en niet alles van vooraf gemaakte vellen overneemt. Zelf heb ik nu al 3 x een rekentoets gehad. Dat is dus best nuttig.

label.Geplaatst op 2006-01-28 12:10:10


Hoi, bedankt voor jullie reacties. Maar babbelutje - het gaat niet om wel of niet een rekenmachine - je moet het inzicht hebben. Dus met of zonder rekenmachine.

label.Geplaatst op 2006-01-31 10:06:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren