© 2024 solvo B.V.

Rontgen-je hebt toch niks

laatst was ik op de rontgen afdeling om een foto van mijn rechter arm en schouder te maken omdat ik daar op gevallen was. ik had onzettend veel pijn en kon mijn arm niet goed bewegen.na dat de foto gemaakt was kreeg ik bericht van een niet al te vriendelijke arts dat er niks mis was met mij,maar hij stelde voor om nog een foto van mijn elleboog te maken om te zien of het daaraan lag,maar die was ook in orde.hij stuurde me naar huis met het idee van je hebt toch niks,maar als het niet over gaat ga je nog maar eens naar de huisarts .maar als hij al niks kan zien,wat moet de huisarts dan nog zien,ik kan mijn arm nog steeds niet bewegen en dan vraag ik mij af als de arts op de rontgen niks ziet waarom kan hij dan niet een foto laten maken van spieren en zenuwen om te kijken of er niks bekneld zit, het spaard tijd voor de huisarts en voor de patient ook want volgens mij denken sommige artsen dat zij alleen werken en de normale mens niet, en daarbij is de patient meteen geholpen en kan er meteen iets aan gedaan worden als het nodig is.


De reden dat er geen MRI (bv) gedaan wordt, is omdat dat zinloos is. Er zijn gewone rontgenfoto's gemaakt, waarmee scheurtjes in het bot gezien kunnen worden. Grote scheuren zijn daarop niet gezien. Een "beklemming" van spieren of zenuwen is erg onwaarschijnlijk. Dan krijg je andere klachten, die er tijdens het onderzoek van de arm uitgehaald kunnen worden. Bovendien hoeven lang niet alle afwijkingen te zien te zijn op een MRI!! Dan blijft alleen nog over een kneuzing van de weke delen. Daar hoef je al helemaal geen mri voor te doen. Dat gaat vanzelf over. Daar komt nog eens bij dat er voor een MRI bijna overal een wachttijd is en dat je waarschijnlijk tegen de tijd dat je aan de beurt bent al klachtenvrij bent. Daarnaast is het maar goed ook dat niet iedereen meteen een MRI scan krijgt, anders had je wel geklaagd over een nog hogere ziektekostenpremie!!

label.Geplaatst op 2004-04-30 09:04:37


Hoi Jes, IK kan wel een eind met co meegaan in de rectie maar toch kan er best nog iets anders aan de hand zijn. In mijn geval was de situatie zo: In 1999 ben ik door olie op de weg met mijn fiets gevallen. Een periode in het ziekenhuis door de vele gebroken ribben. Ik bleef last houden van mijn schouder en arm, zou wel weerpijn zijn, zei de vervangend chirurg, ging vanzelf wel over. Op de rontgen foto's was niets te zien op dat terrein. Na een jaar ben ik doorverwezen naar de orthopedisch chirurg omdat ik last bleef houden. Er is toen een schouderonderzoek gedaan, heel pijnlijk maar het bleek toen dat mijn schouder kapsel was afgescheurd. Er volgde een operatie om dit te hechten. Dus, zo zie je maar: ook al was er op gewone foto's niets te zien, toch was door de val het kapsel blijkbaar afgescheurd. Als je klachten blijft houden is het misschien toch raadzaam om met je huisarts te overleggen. Het hoeft niet, maar kan wel dat er iets anders aan de hand is wat nu (nog) niet duidelijk is. Sterkte, hukkie

label.Geplaatst op 2004-05-12 14:18:42


Je hebt volledig gelijk dat je bij aanhoudende klachten aan de bel moet trekken. Dat geldt uiteraard voor elke aandoening.

label.Geplaatst op 2004-05-15 22:47:17

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren