© 2024 solvo B.V.

SLAPEN OVERDAG KIND 5 JAAR

Wij wonen in Roemenië waar het gebruikelijk is dat kinderen op de kleuterschool gedurende de middag pauze ± 1½ uur slapen. Onze dochter is 5 jaar en als we haar om 22.00 op bed doen slaapt ze vaak niet voor middernacht. Ik zou graag willen weten of het goed is of juist niet goed om een kind van 5 jaar overdag te laten slapen. Het is belangrijk voor mij om met goede argumenten te komen daar dit een heel diep gewortelde gewoonte alhier is.


Ik denk dat het in jou geval heel erg goed is als ze s middags slaapt. Zeker omdat ze pas om 10 uur naar bed gaat. Onze kinderen gingen toen ze 5 jaar waren altijd om 7 uur naar bed. Pas met 14 jaar om 10 uur. En in zuiderlijke landen hier in Europa, waar de kinderen op die leeftijd ook zo laat naar bed gaan, slapen ze ook s middaags, volwassenen ook.

label.Geplaatst op 2004-10-22 17:45:18


Het kan zijn dat er meer aan de hand is. Is het b.v. ook een huilbaby geweest is het druk. beweegt het in de slaap. Onze baby nu 13 jaar was 's nachts wakker en overdag sliep hij. Nu is de diagnose ADHD en een vermidderd iq. Ik zeg niet dat het zo is maar het kan

label.Geplaatst op 2004-10-23 18:54:39


Op dit forum lees ik een reactie van Joop K., onder de naam Goodmen. Ik waarschuw een ieder voor Joop K. Ik vind het een uiterst gevaarlijke man en bovenal een topnarcist die alles kan rechtpraten wat krom is, en bovenal zeer overtuigend overkomt. In de 90'er jaren is hij in Nederland veroordeeld voor poging tot doodslag van zijn toenmalige vrouw, moeder van twee kinderen. In Roemenië probeert hij enige tijd een nieuw leven op te bouwen met een nieuwe vrouw van 23 (hij is bijna 60) en haar kind. Daarnaast heeft hij een fictief bedrijf, genaamd Bendorf en Goodmen (www.bendorf-goodmen.ro).

label.Geplaatst op 2007-09-29 19:19:33


kinderen van 5 slapen meestal niet meer smiddags hier in nederland en ik vind het niet zo raar dat als je kind smiddags slaapt dat het savonds niet moe is en neit kan slapen. Het slaappatroon is heel anders. Ik denk dat als ze smiddags niet slaapt dat ze savonds wel eerder zal slapen. Sandra

label.Geplaatst op 2004-10-24 16:37:38


Twillie, hier slapen de kinderen niet smiddags met 5 jaar, omdat ze op tijd naar bed gaan. Topicstarter gaf aan dat zijn kind om 22.00 uur pas in bed gelegd wordt en dan pas rond middernacht slaapt. Dan is het logisch dat ze s middags een dutje moeten doen. Kinderen in de groei hebben veel slaap nodig, een kind van 5 jaar heeft wel 12 uur per nacht nodig. Maar als ze op school moeten slapen, dan zou ik ze ook later naar bed doen s avonds. Ik denk dat ze dat daar doen omdat de meeste kinderen daar laat naar bed gaan, net als ik Spanje en Frankrijk, daar liggen kleuters ook niet voor 22.00 uur in hun bed, en lopen ze met wallen onder hun ogen rond. Dus in dat geval vind ik een middagdutje wel gezond. In Nederland, Duitsland en Engeland gaan kinderen vroeg naar bed (daarom zijn ze ook zo lang ;) )

label.Geplaatst op 2004-10-28 14:44:23

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren