© 2024 solvo B.V.

Slijm bij ontlasting

hallo ik ben paar weken geleden naar huisarts geweest en ze constateerde spastische darm,maar nu sinds paar dagen heb ik ook donker slijm bij me ontlasting,hoord dat bij een spastische darm of kan het wat anders zijn??


Hoi Tamara, Ik ben ook bekend met een spastische darm en die donkere slijm herken ik. Ook ik heb dit af en toe. De internist vertelde mij dat dit een symptoom is van spastische darm. Niks om je zorgen over te maken dus.

label.Geplaatst op 2004-11-28 18:56:07


Ik heb het ook niet elke keer,maar wisselt jou ontlasting ook zo af,de ene keer heb ik diaree en de andere keer weer normaal en soms harde onlasting. Gr Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-28 19:08:43


Hoi Tamara, Ook ik heb niet dagelijks donkere slijm bij de ontlasting, maar af en toe. Mijn ontlasting is ook steeds wisselend. Dan weer diaree, dan weer hard, dan weer normaal. Maar ik moet zeggen dat sinds ik zakjes vezels inneem (een andere versie van metamucil) het steeds beter gaat. Sinds een week of 2 kan ik zeggen dat het de goede kant opgaat.

label.Geplaatst op 2004-11-29 16:46:32


jah die heb ik ook meegekregen,maar gebruik maar 1 zakje per dag en jij als ik vragen mag?

label.Geplaatst op 2004-11-30 01:36:06


Hoi Tamara, Die zakjes moet ik 3x per dag innemen. Pas als ik minimaal 2 maanden achter elkaar tevreden ben over het resulataat, mag ik overstappen naar 2x per dag. Dit een maand volhouden en dag overgaan naar 1x per dag. Dit weer een maand volhouden en dan kijken of het zonder gaat lukken. Ik hoop dat ik hier uiteindelijk op uit kan komen, aangezien het niet meer door de verzekering wordt vergoed.............

label.Geplaatst op 2004-12-02 13:48:35


Ja idd het word niet meer vergoed,vind ik eigenlijk niet normaal want hoeveel mensen zijn er wel niet die last hebben van een spastische darm.Maar dan ga ik denk ook maar over op 3 zakjes per dag en kijk het even aan.Moet morgen weer naar me huisatrs,ze wou toch dat ik kwam omdat ik dus slijm bij me ontlasting heb en ik heb de hele dag door last van misselijkheid en zeurdende buikpijn.Ik ga er mee naar bed en sta er mee op.Ik heb wel capsules tegen darmkrampen en misselijkheid de vorige keer meegekregen maar ze helpen niet.Morgen hoor ik weer meer.Maar ga denk ik vragen of ze me een verwijskaart naar het ziekenhuis wil geven voor bloed te laten prikken voor de zekerheid.Want ik word er doodziek van,van die onzekerheid. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-02 18:35:24


Hoi Tamara, Hoe is het bij de huisarts afgelopen?? Wil ze nog verder onderzoek laten doen??

label.Geplaatst op 2004-12-03 11:55:27


Hoi Ja ben vanmorgen bij huisarts langs geweest,en nu heeft ze me buisjes meegegeven voor me ontlasting op te vangen,moet dus nu 3 dagen me onlasting opvangen en dan moet ik het op het labrotorium afgeven.Er word gekeken op parasieten en faeses onderzoek.Dus moet dat eerst weer eens afwachten.Word er echt moe van.....volgende week weet ik weer meer. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-03 14:29:17


Hoi Tamara, Dus nu wordt er eindelijk werk van gemaakt. Ben zeer benieuwd wat er uit zal komen, jij natuurlijk ook. En ik kan me goed voorstellen dat je er wel eens moe van wordt. Wachten duurt in zo\'n situatie lang en je wilt natuurlijk gewoon weten wat je mankeert en wat er aan gedaan kan worden. Succes en hou me op de hoogte als je wilt.

label.Geplaatst op 2004-12-05 14:12:18


Ja eindelijk wel.Heb het vandaag naar labrotorium gebracht.Maar ben bang dat er niks uitkomt wat ze naar zoeken.Had sinds vandaag beetje bloed op me onlasting en beetje met afvegen.Ik begin me best wel zorgen te maken,ook is me ontlasting af en toe net kaugom,en beetje rare vorm af en toe.Weet niet wat ik er aan zie maar ziet er niet normaal uit.Ik ben nog maar 24 maar ben gewoon erg ongerust dat ik dus iets ernstigs onder me leden heb.De krampen die er worden beschreven bij spastische darm heb ik eigenlijk helemaal niet.Heb af en tore gewoon wat zeurende buikpijn heel lichtjes en dat is het.En ook heb ik soms lose aandrang om te poepen dat lijkt me ook niet bij een spastische darm te horen.Maar ja het zal wel weer tussen me oren zitten zoals veel mensen tegen me zeggen.Wacht maar weer af op de uitslag.

label.Geplaatst op 2004-12-06 21:59:56


hallo ik ben nog steeds op de uitslag van me onlasting aan het wachten.Ondertussen heb ik wel afgelopen vrijdag bloed moeten prikken,er weerd gekeken op bezinking hb gehalte en ontstekingen.Maar daar had ik gister de uitslag al van en me bloed was netjes.Maar nu vanmorgen moest ik naar de wc en er zat veel bloed bij me onlasting,me onlasting lag echt in een plasje bloed en met afvegen ook.Nu vraag ik me dus toch eens af als me bloed enzo goed is wat er dan zoveel bloed bij je ontlasting kan veroorzaken. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-15 12:24:12


Hoi Tamara, Ik wilde net een berichtje plaatsen om te vragen hoe het met je gaat, maar je bent me al voor..... ;-) Gelukkig dat de bloeduitslagen goed waren. Dus nog even geduld voor de uitslag van de ontlasting. Je vertelde dat je veel bloed had bij de ontlasting. Was het helder bloed?? Als dat zo is, dan zouden het misschien wel aambeien kunnen zijn. Je zou voor de zekerheid en voor je eigen gemoedsrust even contact op kunnen nemen met de huisarts. Misschien stomme vraag, maar ben je ongesteld?? Daar zou het bloed ook van kunnen zijn. Wat betreft bloed bij de ontlasting: hoe helderder het bloed is, des te dichter zit het bij de anus. Donker bloed geeft aan dat het probleem dieper in je lichaam zit. Heel veel sterkte en hou me op de hoogte als je wilt.

label.Geplaatst op 2004-12-16 17:06:17


Ja ik heb het doorgegeven bij me huisarts maar ze zegt dat ze eerst me ontlasting uitslag wil afwachten.En nee ik ben niet ongesteld.Het was helder rood bloed dat wel.En al heb ik me ontlasting gehad dan heb ik soms nog het gevoelk dat ik moet,maar dan komt er niks.Ikzelf zit ook wel aan aambeien te denken ,maar als ik even terug denk wanneer me darmklachten zijn begonnen en welke klachten er zijn opgetreden denk ik toch iets anders.Ik heb ook vaak het gevoel of me darm bekneld zit.En egt van die messcherpe steken in me buik.Wat volgensmij niet egt bij aambei hoord.Kan er naast zitten.Maar vind het overigens wel lang duren van de uitslag van me ontlasting,wacht er al bijna 2 weken op. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-16 19:00:28


Hoi Tamara, Ik ben ontzettend benieuwd hoe het met je is. Ben je al meer te weten gekomen, n.a.v. het onderzoek van de ontlasting?? Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden.

label.Geplaatst op 2004-12-30 21:58:44

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren