© 2024 solvo B.V.

Spastischedarm?? ik weet het niet meer!

Hoi elisa Zoals je weet ben ik vorige week bij de dokter geweest.Ik heb vezelzakjes meegekregen en die heb ik nu een week al ingenomen,ik drink veel en eet elke dag voor slapen gaan een sinaasappel en nog merk ik geen resltaat.Eergister leek het of er slijm in me ontlasting zat ,maar zeker weten doe ik het niet.En heb de hele dag door lage buikpijn(net boven mijn schaambeen)het voelt net of ik ongi moet worden en die pijn gaat door naar me onderrug.Het enige wat weggetrokken is,is de misselijkheid.Mijn vraag is duurd het ff voordat vezelzakjes gaan werken??Want mij lijkt dat zoiets gewoon meteen werkt,ook omdat ik nu meer drink,lijkt me dat de ontlasting wat soepeler moet gaan.Of zou het tog iets anders zijn dan spastische darm? Groetjes Tamara


Hoi tamara, ik heb het antwoord gegeven bij je andere onderwerp, vage buikklachten.

label.Geplaatst op 2004-11-15 21:57:38


Hallo Het is inderdaad erg vervelend als je elke dag buikpijn hebt en pijn in de rug. Ik gebruik zelf elke dag movicolon, mijn darmen zijn extreem lang en na een operatie erg traag geworden. Ze werken niet meer zonder medicijnen. Ik heb een enorme dikke buik en ik draag al heel lang positiekleding. Groetjes

label.Geplaatst op 2004-11-28 11:11:05


hoi ik ben ap ik ga je proberen te helpen met alles op te zoeken ik doe meestal waar de mensen geen antwoord van krijgen Jij zegt dat je een spastische darm hebt. Ik wil je zeggen: 1 op de 5 mensen heeft te kampen met darmproblemen er zijn mensen die chronische klachten hebben en mensen die een gevoelig spijsverteringstelsel hebben. Ze zijn niet ziek maar moeten oppassen wat ze eten. Doen ze dat niet, dan zijn verstopping\'\'darmklachten\' of diarree het gevolg. Zo\'n ontregeling van het systeem kan worden veroorzaakt door vezelarmvoedsel en door prikkelende voedingsstoffen en door voedselallergie of spanningen van een spastische colon. Dat wil zeggen: een krampende dikke darm, spreekt men bij regelmatige pijn in onderbuik, gepaard gaan met de ene keer diarree en de andere keer met verstopping. Je zou ook naar de dokter kunnen gaan en vragen voor een dietiste. Je kan beter 5 keer een licht voedsel nemen dan 2 keer zwaar. verkrijgbaren produkten 1=darmpro type vs van liberty healtcure 2= diacure type zg van gaba bv 3= edittoiletpapier 4= lacpure ik hoop dat je hier wat aan heb anders ga ik verder zoeken afz ap

label.Geplaatst op 2005-01-22 01:42:45


Hoi Elise, Ik las op dat jij ook veel buik klachten heb, mijn dochter heeft de zelfde klachten zij kan niet lang staan e.d. Nu zeiden de dokters dat ze een spastischedarm heeft maar ook bij haar helpen de velzels maar af en toe en heeft ze dus ook heel de dag een zeurende buikpijn. Zijn ze bij jou al wat verder gekomen of heb jij nog steeds buikpijn. Ik hoop dat ik iets wijzer wordt van jou ervaringen groetjes, Angelique

label.Geplaatst op 2006-05-07 13:24:19


Bedankt voor de reacties. Na een blaasoperatie deden mijn darmen helemaal niks meer. Nu is er maar een oplossing zei de internist. Mijn dikke darm er helemaal uit en een deel van de dunne darm. Dat is een zware operatie en ik was nog erg jong daarvoor. Bij de diëtiste ben ik al geweest, accupunctuur geprobeerd. Ik heb ook maagproblemen, slik Metamucil, Nexium en Movicolon. Regelmatig opnames om de darmen weer schoon te krijgen. Ook hebben ze ontdekt dat ik endometriose heb. Groetjes

label.Geplaatst op 2006-05-07 20:19:55

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren