© 2024 solvo B.V.

Spastischedarm

Hallo mijn dochter van 15 heeft een spastische darm. Ik zou graag reacties ontvangen van iemand die daar ook last van heeft, en daar ervaringen mee uit kan wisselen. Mijn dochter heeft heel de dag een zeurende buikpijn in haar onderbuik als ze zich tedruk heeft gemaak of telang heeft gestaan wordt de buikpijn veel erger nu heeft ze vezels gekregen maar die helpen niet optimaal.


hoi, ik zelf heb ook last van een spastische darm (PDS prikkelend darm syndroom) vezels zijn heel belangrijk om in te nemen, maar ook bij mij werkt het niet zo erg. Het is goed om de vezels te blijven gebruiken, ook veel drinken (geen vochtontrekker) en kijken waar ze veel buikpijn van krijgt (zo kan ik bijvoorbeeld niet tegen appelsap). het is zeker vervelend, maar doorgaan is het beste. Wanneer je thuis blijft, voel je het ook allemaal zitten. afleiding zoeken, ik slik bijvoorbeeld metamucil of lactulose, ook andere medicatie 9overleg met de huisarts) heel veel sterkte martine

label.Geplaatst op 2006-07-04 10:44:14

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren