© 2024 solvo B.V.

SPOED Legionella

Hallo.. Ik heb al eerder een berichtje gestuurd over mijn bronchitis. Ben net naar de dr geweest en moet een longfoto laten maken. Omdat ik in spanje bent geweest kan t zijn dat ik legionella bacterie heb opgelopen. De uitslag van de foto krijg ik pas vrijdag. Maar ik voel me zo beroerd.. Wat moet ik nu doen? Groetjes Emmy


Als je je zo beroerd voelt moet je dat duidelijk aangeven bij de arts.Als hij een grote verdenking op Legionella heeft kun je vragen om een legionellasneltest (urine inleveren)dan weet je veel eerder of het zo is of niet.

label.Geplaatst op 2006-10-04 13:37:55


Emmi, Met de wetenschap dat ik heel het forum over me heen krijg wil ik toch even een paar opmerkingen plaatsen. Ik heb vluchtig alle topics gelezen die jij op dit forum naar voren hebt gebracht en vraag me daarbij af hoe is het mogelijk dat deze vrouw nog leeft. Ik weet het…… zo’n opmerking klinkt niet leuk, maar als ik zie waaraan jij allemaal geleden hebt, nog lijdt of jij het vermoeden hebt dat je er nog steeds aan lijdt, dan moet je wel ongeneeslijk ziek zijn. Naar alle waarschijnlijkheid hebben ze nog nooit een controle gedaan op Hypochondrie. Laat je hier toch maar eens een keer op testen. En als deze test negatief uitvalt vraag dan aan de arts of je ziekte mogelijk geschaard kan worden onder de psychosomatisch klachten met bijkomende lichamelijke effecten. Succes

label.Geplaatst op 2006-10-08 20:49:41


Beste Nak.. Ik zal niet weten waarom je heel t forum over je heen zal krijgen. Omdat jij iets suggereert? .. Nee hoor.. In ieder geval niet van mij. Was t maar waar dat het zo is wat jij zegt. Dat het allemaal ingebeeld is. Ik weet het in de psychiatrie zit het vol met mensen die graag iets willen hebben die het NIET hebben. En overal bang voor zijn. DAT IS NIET IN MIJN GEVAL Maar helaas.... moet ik de artsen..(die toch wel geleerd zijn en met de conclusies komen a.d.h.v. bloedtesten, maagonderzoeken en slaapcentrum, geloven. Wat moet ik anders.. HUN STELLING EN BEVINDINGEN in twijfel trekken? Ik weet, ik ben een vrouw van 40 met een kindje. Ik slik medicijnen, ascal persantin, lipitor, nexium. NIET OMDAT T LEKKER IS. Omdat ik het voor heb geschreven van een "geleerde" arts. Denk je soms dat ik expres mijn adem snachts 38 keer pu inhou? Dat ik voor de gein aan een CPAP lig? Dat de artsen en verpleegkundige in t westeinde achterlijk zijn? Denk je soms dat de neuroloog verzin dat er litekens zijn op de SCAN? En dat er teveel witte bloedlichaampjes zijn en dat ik aderlating moet laten doen? DOET DE ARTS DAT EXPRES ZEGGEN OM BV GELD TE VERDIENEN? De bloedonderzoeken onterecht laten zien dat er iets mis is? Cholesterol 10 is? Ik had gevraagd op deze forum dat ik zwarte vlekjes zag voor mijn ogen... GELUKKIG ZEI CO.... dat t iets kon wezen van netlensvertroebeling.. JA>> IK HEB GELIJK EEN AFSPRAAK GEMAAKT.. JA IK MOET ELK JAAR TERUG KOMEN OMDAT ER BEGINNENDE GLAUCOOM IS...(met dank aan CO die mij erop attendeerde) Allemaal erfelijk..... Ik heb geen vader geen moeder geen broer meer... Allemaal overleden.... Ik kan t verder niet aan iemand vragen... Daarom VERZIN ik dingen nog NIET. Ik wil ook hierbij CO heel hartelijk bedanken voor de oprechte belangstelling die CO in de mensen heeft en oprecht zijn/haar mening geeft.. Als arts of internist is het een topper. Ik zal mezelf niet meer op deze forum uitlaten. je zal niks meer over mij horen. Het is jammer dat er mensen zijn zoals jij en zegt over ONGENEESLIJK ZIEKE VROUW... Mijn vriend kreeg gisteren te horen dat hij ziek is Leverkanker.. ik blijf toch hopen voor hem dat t goed komt. Hij wordt geopereerd en de artsen zien toch een sprankeltje hoop. DAAR VERTROUW IK OP. Hij kreeg niet te horen ONGENEESLIJK ZIEK... Ik sluit af en dank CO voor de goede en lieve steun die ik heb gekregen. CO.. bedankt voor alles Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-10-12 21:12:19


Dank je Nurse.. Ben naar de 1e hulp geweest, gelijk longfoto en bloed en urine test. Gelukkig geen legionella. Ik zit nu wel met iets anders.. heb 30 ml prednison gekregen pd voor 5 dagen. Ik heb ma avond er 1 ingenomen Dinsdag ochtend 1 en vandaag 1 dus had er nog 2 over. In t ziekenhuis zeiden ze dat ik moet afbouwen Heb dus een afbouwschema gekregen.. Waarom had de pl vervangende arts die dat voorschreef dat niet gezegd? En kan het geen kwaad al die prednison. Ik heb in feite de eerste 24 uur 60 mg prednison gehad. Voel me niet echt lekker.. Ik had door de zelfde dienstdoende arts een kuurtje 7 dagen Avelox 400 gekregen.. In t ziekenhuis zei ze.. doe maar 10 dagen.. en schrijf er nog eens 10 bij. dus in totaal 17. Ik vroeg haar is dat niet te veel.. nee hoor slik t maar gewoon kan geen kwaad.. Pff... Helpie.. Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-10-04 18:19:46


Ben blij dat het geen legionella is! Die prednison wordt gegeven als een zgn"stootkuur" dat is idd een paar dagen een hoge dosering en dan stoppen.Zo hoef je dus niet af te bouwen.Als je langduriger prednison gebruikt moet je wel een afbouw schema hanteren. Maar doe maar gewoon wat ze hebben gezegd en bouw af.Dan afwachten wat de rest van de medicatie doet.In principe moet je je toch met 3 dagen zeker beter voelen,is dit niet zo dan zou ik me gewoon weer melden bij de arts.Wat was er op de foto wel te zien dan trouwens?een longontsteking??En in het bloed?

label.Geplaatst op 2006-10-04 18:55:41


Bedankt voor t snelle bericht. Ik had die prednison dus voor maar 5 dagen.. Daarom had ik zoiets van afbouwen? de arts die ze gaf sprak daar niet over. In t ziekenhuis wel. Dus 5 dagen 30 en dan afbouwen. Op de foto was niks te zien. De urinetest was goed.. Sneltest dus hoop dat t goed blijft.. Zal toch wel he? In mijn bloed was te zien dat ik te weinig WITTE .. bloedlichaampjes had.. De foto van de bijholtes was wel te zien dat daar vlekjes zaten. Ze was een beetje vaag.. Heel lief.. maar ze konden weinig met de uitslagen. aleen zei ze als het erger wordt kom je gewoon terug.. Dustja..... Vriendeljk bedankt Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-10-04 20:01:21


tja,beetje onduidelijk he,das jammer.Maar ja,maak je kuur af en ik hoop dat je je snel beter voelt.

label.Geplaatst op 2006-10-04 21:25:51


Ja.. inderdaad vaag.. maar gelukkig niks ernstig. maar ik had een ander vraagje over Prednison. Ik weet t is een paardemiddel. Er zijn 1000e mensen meegebaat.. maar ik voel me overdag net een zombie.. Is dat door de prednison? Ik voel me gejaagd, trillerig over mijn hele lichaam. Hele klamme handen de hele dag door en kan snachts niet slapen. Bedankt .. Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-10-05 16:29:02


Het zou kunnen dat dat bijwerkingen zijn,maar meestal komen de bijwerkingen bij langduriger gebruik. Misschien is het wel een deel nervositeit doodat je je niet goed voelt en alles zo onduidelijk is. sterkte!

label.Geplaatst op 2006-10-05 17:27:01


hallo Nog even een vraagje. Ik ben nog steeds aan de antibiotica. Het is vandaag de 6e dag. Kreeg ik t ziekenhuis nog een strip mee voor 10 dagen. Ik ben vandaag na een stootkuur 30 mg prednison (5dagen) aan het afbouwen 20 mg. Ik voel me nog algeheel ziek. Gelukkig niet meer zo benauwd. dat is een stuk minder. Ook t piepen op de borst is weg. Maar ik voel me algeheel niet zo lekker.. Koortsig gezicht.. klamme handen. Kan t zijn dat t door de prednison komt? Ik ben zelf totaal geen voorstander voor prednison. Ja.. in hele erge gevallen. Ik voel me echt een beetje (zombie) achtig. Hoe lang duurt t voordat dat over is? Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-10-07 10:31:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren