© 2024 solvo B.V.

Spoed spoed

hallo ik ben angelina brand ik ben 19 jaar . ik heb een vraag .. ik stond vanmiddag met mij schoonzusje buiten een sigaret te roken ineens krijg ik een gevoel dat ik moet spugen dus ik loop na de w.c en ik werd duizelig dus ik ging op de w.c zitten toen kreeg ik een zweetaanval ik was van top tot teen helemaal nat en alles begont te trillen en tintelen zelfs in mijn mond begont het te tintelen .. ik had de dokter gebeld en die zei dat ik suiker of zout moest eten maar ik drink de hele dag cola en ik ben verslaafd aan de zonnepitten dus ik krijg genoeg suiker en zout binnen .. mischien dat jullie weten wat het is ? ik ben best wel bang .. groetjes angelina


Als je twijfelt zou ik zeker nog even langs de huisarts gaan, misschien kun je even bloed laten prikken, het is jouw lichaam en onzekerheid is je grootste vijand. Zou zeker stoppen met al die Cola, ga water drinken(ook nog goed voor je huid en om afvalstoffen te verwijderen) Mocht je behoefte hebben aan zoet kies dan voor gezonde zoete dingen. Roken kan je bloedvaten vernauwen, hier kun je dus ook beroerd/duizelig van worden.Sterkte!

label.Geplaatst op 2007-05-06 23:44:09


Hoi kristi Erg vervelend voor je, kan me best voorstellen dat je daar bang van wordt. Wat het heel goed zou kunnen zijn is hyperventilatie, ik weet niet of je daarmee bekend bent, maar de symptonen lijken er wel op!!!! Maar ik zou zeker even bloed laten prikken om dingen uit te sluiten. Succes!!!!!

label.Geplaatst op 2007-05-09 08:37:12


Hmmm. Zou een (hele lichte) aanval van Ménière kunnen zijn. Voelde je je daarna moe en wilde je rusten? Dan lijkt \'t me waarschijnlijk dat dit het was. Helaas worden de symptomen door een huisarts slecht herkend. Lijkt me in ieder geval te maken te hebben met een accute verstoring van je evenwichtsorgaan ten gevolge van Ménière of door iets anders, zoals tijdelijk en plotseling een te hoge druk op dit orgaan. Ga je in ieder geval niet dood van.

label.Geplaatst op 2007-05-14 10:40:22


Dag Angelina, ik weet niet of je dit nog leest maar goed, alsnog. De hele dag cola drinken betekent de hele dag suikerpieken en dus bloedsuikerschommelingen. Dat is dus absoluut niet goed voor je. Water moet je drinken! Laat bij je huisarts maar eens je bloedsuiker controleren op verschillende momenten van de dag. En zorg voor een goed drink- en eetpatroon met goede suikers (koolhydraten in volkoren producten bijvoorbeeld). Succes, Roosje.

label.Geplaatst op 2007-05-17 11:54:19


lijkt inderdaad erg op bijna flauwvallen of eventueel hyperventilatie. veel jonge vrouwen hebben hier last van, meestal \'smorgens, als het erg warm is of bijvoorbeeld tijdens het uitgaan. niets om je bang om te maken, maar wel lastig. voel je je duizelig worden hou je polsen dan onder de koude kraan. ben je erg duizelig ga dan zitten en houd je hoofd tussen je benen terwijl je met je handen op je hoofd drukt en deze tegendruk geeft, er stroomt dan weer meer bloed naar je hoofd. het advies over water drinken en niet al die cola is natuurlijk ook belangrijk. schommelende suikerspiegels kunnen je ook naar maken. groetjes

label.Geplaatst op 2007-05-19 23:34:24


Tip bij hyperventilatie: ademhalingsoefeningen! De meeste mensen ademen te oppervlakkig, zeker bij een druk bestaan en /of bestaan waarin "emotioneel" veel gebeurt. Daarnaast is goed/gezond eetpatroon ook erg belangrijk. Hyperventilatie kan spiertrekkingen, duizeligheid, geirriteerdheid, verwarring, n allerlei angsten tot gevolgen hebben

label.Geplaatst op 2007-05-20 23:16:31

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren