© 2024 solvo B.V.

Spontane duizeligheid

Hallo, ik zou graag willen weten wat er te doen is tegen een spontane duizeligheid? Ik heb er sinds vanochtend last van en het gaat nu nog steeds niet over. Wie kan mij hiermee verder helpen? Alvast bedankt Chantal


Hallo Chantal, Het zou benigne paroxismale positieduizeligheid (BPPD)kunnen zijn. Heb ik ook gehad. Naar de fysiotherapeut geweest.Oefeningen meegekregen en na 3 dagen is het weg. Komt eigenlijk voor bij ouderen(boven de 50, ikzelf ben 53. Staat ook info over op internet. En anders vragen bij de fysio. Succes. Bueno

label.Geplaatst op 2007-11-08 17:00:35


Misschien last van bloedarmoede? Of een ontsteking in je oren? Kan van alles zijn. Als het lang blijft, is het beter naar de huisarts te gaan.

label.Geplaatst op 2007-11-08 17:10:37


Beste Chantal. Ook ik ben vorig jaar overvallen door een extreme duizeligheid.Ik was op dat moment in een winkel toen het me overkwam. Ik kon niet meer blijven staan en viel spontaan om. De huisarts kon in mijn ogen iets zien wat met die duizeligheid te maken had. Blijkbaar gaat er dan iets op en neer in het oog. Ik kreeg Betahistine voor geschreven. Al met al heeft de huisarts een paar weken later op vele keren vragen van mij uiteindelijk toch mijn HB geprikt waar volgens hem niets mis mee zou zijn. Mijn HB was maar 6.3. en kreeg gelijk ijzer voorgeschreven. Tot op heden slik ik nog dagelijks betahistine tegen de duizeligheid en ben niet meer duizelig geweest. Misschien dat het ook voor jou een oplossing kan zijn. Heel veel sterkte gewenst.

label.Geplaatst op 2007-11-08 21:26:26

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren