© 2024 solvo B.V.

Stellingen

Ik geef volgende week een klinische les over de fasen van het stervensproces en het rouwproces. Ik heb de gehele klinische les al voorbereidt...alleen ben ik nog op zoek naar stellingen. Ik vind het zelf heel erg moeilijk om op goede stellingen te komen. Ik heb er al enkele bedacht. Wie weet er nog meerdere stellingen omtrent het onderwerp van de klinische les? Hartelijk dank voor de hulp!!


Nou, wat ik weet is dat het ergste van het rouwproces 6 weken duurt, en dat dan je hele lijf zwaar aanvoelt en dat je verdoofd bent........ na die 6 weken begin je aan de verwerking. Ik hoop dat je er iets aan hebt...

label.Geplaatst op 2004-01-26 16:37:15


Stellingen; Stervens proces begeleiden en niet laten \"versterven\" Begeleiden door artsen ,daar voor opgeleide verpleegkundigen en indien mogelijk familie. In een uitzichtloze situatie euthanasie bespreken. Onnodig lijden verlichten dmv de juiste medicatie, dat mankeert er nog wel eens aan. Rouwproces: Achtergeblevenen de kans geven om met een pastor of arts te praten over de overledene. Juist bij mensen die jong zijn overleden kan rouw begeleiding aangeboden worden aan de achtergeblevenen. Er zijn mensen die ook goed in staat zijn het rouwproces zelf te verwerken. Daar staat geen tijd voor, de een heeft aan 6 weken genoeg de ander aan 1 jaar nog niet. Hopelijk heb je hier wat aan, dat zijn mijn eigen ervaringen namelijk. Veel succes, groetjes Caressa

label.Geplaatst op 2004-01-26 22:08:33

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren