© 2024 solvo B.V.

Stijve spieren

Hallo, Ik heb al enige jaren last van chronische rugklachten. MRI scan, röntgenfoto`s; ze zien er allemaal goed uit. Heb inmiddels 5 fysiotherapeuten, 2 manuele therapeuten, neuroloog, orthopeed en chiropractor gezien. De laatste diagnose (van de vele) is: instabiele rug. Helaas hebben verschillende therapieën en 8 maanden intensieve oefentherapie niet geholpen. Inmiddels \"wen\" ik maar aan de klachten. Heb de hoop verloren dat het ooit nog goed komt. De pijn bestaat uit een zeurende pijn onder in de rug en soms pijnlijke scheuten. De ene keer als ik iets intensiefs doe, een andere keer als ik rustig aan het lopen ben. De laatste maanden krijg ik ook steeds meer last dat de rest van mijn spieren erg stijf worden. Ik ben pas 28 jaar, maar voel me vaak een oud mens als ik opsta. Ik heb nooit flexibele spieren gehad (al heb ik wel geturnd en in splagaat gelegen), maar ik kan nu niet eens met mijn vingers bij de grond als ik naar voren buig. Ik heb rekoefeningen gekregen van de fysio, maar ze helpen niet. ook mijn nekspieren voelen als bakstenen aan en heeft tot gevolg dat de spieren in mijn armen af en toe pijn doen en het uitstraalt naar mijn ellebogen. Ik maak me toch wel een beetje zorgen. Heeft iemand herkenning? Tips?


Hoi Ik yheb d ediagnose instabiele rug zo'n 5 jaar gelden gehad. waar ik erg veel baat bij heb nog steeds is medische fitness. Door je spieren te trainen vangen deze de instabiliteit op. Eigenlijk is mijn rug niet instabiel meer. Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer last heb van mijn rug,maar het gaat duidelijk veel beter. Verder heb ik een tens apparaat en gebruik ik zn pijnstillers. Het vervelende is nl inderdaad dat als je pijn heb je verkeerd gaat bewegen en last krijgt van andere spieren en gewrichten. Ik heb trouwens ook een tijdje op d erevalidatie gelopen. Daar krijg je fysio ergo en maatschappelijk. Zij leren je om om te gaan met d epijn en opm te luisteren naar je lichaam. Ik was overigens 26 toen het begon,dus ik weet ene beetje hoe rot je af en toe voelt. Houd moed en veel sterkte lilian

label.Geplaatst op 2007-06-17 13:26:50

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren