© 2024 solvo B.V.

Stoppen met adem halen bij een hyperventilatie aanval kan dat?

hallo Voor een week terug heeft mijn zoon van 18 een hyperventilatie aanval gehad en is toen met spoed opgenomen . hij is 2 uur bewusteloos geweest, was onderkoeld (35 graden) en stopte een paar keer met ademhalen! wat mijn vraag is ...komt het wel vaker voor zo extreem?


Hoi, Het is idd mogelijk om tijdelijk bewusteloos te raken door een aanval van zeer extreme hyperventilatie. Dit is alleen mogelijk bij mensen die dus (in het geval van Uw zoon), althans dat neem ik aan geen adequate hulp heeft gehad dmv het simpele plastic zakje en op hem in blijven praten. Werkt dit niet, wek een schrikreactie op door hem bijvoorbeeld een glas koud water in gezicht te gooien of een klap in het gezicht te geven. De vermoedelijke reden van de onderkloeling (moet zeggen dat ik persoonlijk 35 graden nog niet schokkend vindt, maar dat terzijde), is ontstaan doordat bij hyperventilatie de gasuitwisseling in de longen zo verstoord raakt dat (klinkt raar) uiteindelijk de hersen (niet als eerste orgaan) een zuurstof gebrek krijgen. Het lichaam beschermd zichzelf door dan de persoon buiten bewustzijn te laten raken. Ik moet wel zeggen dat ik twee uur wel lang vindt. Is hij uitzichzelf \"gewoon\" wakker geworden in het zkhs of is hij op een of andere manier geholpen met mediacatie als adrenaline achtigen??????? Verder, heeft hij dit vaker, zo ja, probeer (indien mogelijk) de oorzaak weg te nemen. (Makkelijk zeggen), maar is nodig. Laat het me weten als U dat ook wilt. Ben zeer geinteresseerd in deze vreemde reactie en wellicht kan ik het eens in een team bespreking (anoniem) meenemen. Met vriendelijke groet Remco. (Anesthesist)

label.Geplaatst op 2005-05-28 23:35:13


hallo bedankt voor je reactie.. Ik probeer het even goed uit te leggen hoe het allemaal is gegaan. Mijn zoon was thuis gekomen van een avondje stappen is naar bed gegaan en werd na een uurtje slapen wakker. Was misselijk en had het erg benauwd heeft mij wakker gemaakt ...hij was helemaal in paniek en had moeite met ademhalen. Heb toen 112 gebeld de ambulance kwam en de broeders dachten gelijk al aan hyperventilatie dus gaven gelijk een zakje . Maar mijn zoon zakte steeds verder weg en raakte buiten bewustzijn. Ze hebben hem toen naar het ziekenhuis gebracht daar hebben ze hem gelijk aan de monitor gelegd en heb ik het zakje steeds voor zijn mond gehouden.. Toen wilde ze bloed prikken maar dat wilde niet wat ze ook probeerde het lukte niet er werd weer iemand anders bij geroepen ..na een keer of 5 proberen lukte het eindelijk . Zo werd er gekeken of hij ook veel had gedronken maar dat was niet het geval en ook geen drugs. Ze hebben foto\'s van zijn longen gemaakt en hem aan een infuus gelegd. In die periode was hij nog steeds niet aanspreekbaar en reageerde nergens op en stopte af en toe met ademen ze gingen dan een beetje aan hem trekken om hem weet te stimuleren om te ademen. Maar 1 keer ging het heel moeizaam en ging er ook een alarm af toen hebben ze de gordijnen dicht gedaan en ik kon toen niet zien wat ze precies deden toen de gordijen weer open gingen hadden ze hem een slangetje in zijn neus gedaan met zuurstof Op een gegeven moment werd hij zo maar wakker en vroeg waar hij was ( dat was 2 uur later misschien iets langer) HIj was er weer helemaal ! heel vreemd.. hij is dus een aantal keren gestopt met ademen en vond dat eng om te zien Hij heeft ook nog nooit eerder zoiets gehad zo dat was het verhaal hoop dat je er iets mee kan doei

label.Geplaatst op 2005-05-29 01:23:39


Misschien iemand iets in z'n drankje gedaan tijdens het stappen? Suc6 met zoeken naar de oorzaak, Petra

label.Geplaatst op 2005-06-12 19:59:55

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren