© 2024 solvo B.V.

Te dik??

beste mensen, Ik heb een vraag ik ben 21 jaar en weeg 80kg ik vind mezelf te dik en ik heb advies gekregen om als ik me zo voel af te vallen. ik ben maar 1.59m lang en ben ik dan toch echt te dik? Maar als er iets positiefs of negatiefs gebeurd ga ik toch eten een zakje chips, of wat popcorn of iets wat lekker is maar niet goed. ik heb vaak geprobeerd gezonder te eten maar gaat 2 dagen goed en dan zak ik weer af. Heeft iemand advies voor mij??!!!!!! Ik voel mij er totaal niet goed onder maar toch gebeurd het!! Groetjes


Ik denk dat je voor je lengte inderdaad te zwaar bent,als je er zelf last van hebt neem dan contact op met een dietiste en vraag begeleiding. Het is in ieder geval voor je gezondheid beter als je er wat aan doet. heel veel succes!

label.Geplaatst op 2005-10-12 12:04:47


Ik ben zelf maar 6cm langer, en ben 3 kilo zwaarder dan jijzelf. Ik was echter nog zwaarder. Wat ik kan aanraden is om naar een goede sportschool te gaan en onder begeleiding te gaan sporten. Bij Health City meten ze geregeld je BMI en doe je om de 10 weken een soort van fit-test.

label.Geplaatst op 2005-10-14 17:26:01


hallo mijn vriendin zit bij www.valtaf.nl het is gratis en ze is al veel kilo's kwijt. het werkt met een buddysysteem maar is geheel vrijblijvend. groetjes

label.Geplaatst op 2005-10-26 16:23:29


beter laat dan nooit, maar ik denk dat je zelf wel weet wat je moet doen. bewegen, minder eten, en suiker afzweren! maar niet terug naar light producten zoals cola light want daar zit aspartaam in als zoetstof en daarvan is bewezen dat er sinds deze stof vrij is gegeven er 30 procent meer hersentomoren voorkomen en zo zijn er nog veel meer negatieve invloeden bekend

label.Geplaatst op 2006-07-23 16:55:39


Ik denk ook wel dat je een beetje te dik bent...Ik ben 1 m 60 groot : klein ....ik weeg momenteel 73 kilo....en ik ben beslist té dik. Ik heb ooit 92 kilo gewogen (om. door medicatie) en ben via een gezond dieet (bij diëtiste) afgeslankt tot 71 kilo. Toen was mijn BMI nog boven de 25...dus wou ik nog enkele kilootjes eraf. het lukte niet meer via hetzelfde voedingspatroon. Ik ben toen een proteinedieet gaan volgen (onder doktersbegeleiding) Ik viel snel 4 kilo af ...\"maar\" ik werd er erg ziek van omdat ik allergisch bleek voor het hoogwaardig eiwit. Ik woog toen wel 67 kilo....nog steeds geen BMI=25 !! Na het proteinedieet ben ik pijlsnel kilo\'s bijgekomen tot 73 kilo...dat probeer ik nu halstarrig te bewaren. Volgende week ga ik naar een andere dietiste; want met de vorige klikte het niet goed. Fitnes zou ook helpen , maar kan ik momenteel niet (géén sportschool in mijn buurt) Ik wandel wel regelmatig aan hoge snelheid. Heb je zélf al je BMI berekend ? BMI=25 zou een \"gezond\" BMI zijn ; als je erboven zit , dan heb je overgewicht ! veel succes

label.Geplaatst op 2005-10-17 09:55:37

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren