© 2024 solvo B.V.

Terminale sedatie

Voor school moet ik een beleidsnotitie schrijven over terminale sedatie. Het gaat er dan vooral om: Wat is de verantwoordelijkheid van de verpleegkundige in het proces van terminale sedatie? Weet iemand of hier richtlijnen over zijn of hebben jullie zelf ideeen/ wel eens meegemaakt? Ik ben benieuwd!


Beleidsnotitie? Wat mag dat dan wel niet wezen? Verantwoordelijkheid van een verpleegkundige? Voor zo ver ik weet, is een en ander nog altijd de verantwoordelijkheid van een arts. Dus dat wordt een korte beleidsnotitie.

label.Geplaatst op 2005-06-21 18:37:15


Hallo Girdy ik wil best met je ervaringen uitwisselen. Het gebeurt bij ons wel eens dat er voor sedatie gekozen wordt. mag ik je mail adres? cruella

label.Geplaatst op 2005-06-22 16:55:40


Ok, verkeerde term. Maar ik bedoel: een verpleegkundige doet wel wat!!! Ze begeleid bijvoorbeeld patient en familie in dit besluit. Arts heeft ws gesprek met familie en patient als die nog 'bij' is en de verpleegkundige zit daar dan eventueel ook bij. En opdrachten arts uitvoeren: dus morfine en sederende middelen toedienen volgens voorschrift arts. Wat zouden nog meer taken zijn voor verpleegkundige hierin?

label.Geplaatst op 2005-06-21 18:41:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren