© 2024 solvo B.V.

Tintelingen in handen en voeten

Hallo Ik heb al ongeveer een jaar last van tintelingen in allebei mijn handen en voeten. Het zit dus alleen in mijn handen en voeten en niet in mijn benen en armen. ook heb ik een dof gevoel in mijn lippen. Ik ben er al mee nara de huisarts gegaan en die dacht aan een vitamine b12 gebrek maar dat bleek het na bloedonderzoek ook niet te zijn. Toen ben ik doorgestuurd naar een neuoloog en heb ik een eng onderzoek gehad waarbij de zenuwen worden gemeten dmv stroom maar daar kwam niks uit. Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn en of ik me zorgen moet maken. Alvast hartelijk bedankt Groetjes Danielle


Ik zou toch de dokter even vragen wat de gemeten B12-waarde was. Ook laag/normale waarden kunnen al klachten geven. Dokters gebruiken de ondergrens vaak te scherp. Bij zo een waarde moet de dokter op homocysteïne en methylmalonzuur laten meten. Deze twee zijn een gevoeliger meting dan de B12-waarde om een tekort aan te tonen. Zoek op het internet op de ziekte van Addison-Biermer.

label.Geplaatst op 2005-06-21 15:07:06


Lief Toefje. Ik raad je aan om naar de site http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/ te gaan, dan zul je veel over dezelfde klachten lezen.

label.Geplaatst op 2005-07-13 14:43:02

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren