© 2024 solvo B.V.

Toename ziekenhuizen

Hallo, Ik ben op school bezig met een werkstuk over ziekenhuizen. Iets dat ik graag wil weten is: Waarom neemt het aantal ziekenhuizen en verzorgingshuizen toe? als iemand hier een antwoord op heeft, laat dit dan even achter. b.v.d Matthijs


Ik denk dat dat te maken heeft met de vergrijzing he,meer oudere mensen, dus een grotere zorgvraag en behoefte aan verzorging.

label.Geplaatst op 2005-09-09 19:29:39


Nurse noemde vergrijzing als één van de aspecten. Een ander aspect is dat er in landelijke gebieden steeds meer woongelegenheid gecreëerd wordt. Er rijzen hele dorpen uit de grond die langzaam uitgroeien tot grote steden. En om de toeloop naar de naast gelegen reeds bestaande steden niet te groot te laten worden is het vaak makkelijker en beter om nieuwe ziekenhuizen te stichten. Het gebeurt ook wel dat 2 kleinere ziekenhuizen samen moeten gaan en op een andere lokatie een groot nieuw ziekenhuis bouwen. Voorbeeld hiervan is momenteel de samenvoeging van de Bernhoven ziekenhuizen uit Veghel en Oss in een nieuwe lokatie in Uden. Tip informeer eens bij diverse ziekenhuizen of er nog andere redenen zijn. Klik boven aan de pagina maar uw ziekenhuis aan en kies dan voor "overige ziekenhuizen" en je krijgt op alfabet de ziekenhuizen aangeleverd. succes

label.Geplaatst op 2005-09-10 18:21:35

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren