© 2024 solvo B.V.

Tramal druppels en bijverschijnselen???

Hallo allemaal, Sinds een paar weken gebruik ik tramal. In de wandelgangen door het pijnteam ook wel tramelant genoemd, vanwege de vervelende en vele bijverschijselen. Ik heb zo ongeveer het hele lijstje bijverschijnselen mijn lichaam binnen zien dringen. Ik zit nu op 120 druppels per dag, en moet nog steeds ophogen. Heeft iemand als bijverschijnsel \' slechter zien! Ik wil alles weten over de bijwerkingen, zeker op de lange termijn van tramal, aangezien het een nogal heftig middel is. Alvast bedankt!!!!! Veel liefs Jocha


Hoi, ik gebruik tramadol capsules 3 keer daags tegen vreselijke rugpijn, door slijtage in de ruggewervels. Maar ik had alleen in het begin last van dufheid. Verder gebruik ik er niet altijd 3, ook wel 1 of 2. Voor veel mensen is het zeer verslavend, voor mij valt dat ontzettend mee. Ik heb nog niet heftige afkickverschijnselen gehad zoals met morfine als ik minder neem, of een dag niks. Slechter zien heb ik niet, woewel ik het al een jaar gebruik. Het is een van de meest onschuldige opiaten. ik heb wel heftigere middelen meegemaakt dan tramal.

label.Geplaatst op 2004-08-10 10:06:12


Hallo Jocha, Tramadol is het mildste middel van de opiaten. Bijwerkingen zijn per persoon verschillend. Zelf gebruik ik het al een aantal jaren 4 x daags 100 mg in combinatie met 4x daags 300 mg Neurontin ( gabapentine). Dit ivm ernstige zenuwpijnen, de Neurontin versterkt de werking van de Tramal. Zelf heb ik geen bijwerkingen van de Tramal of de Neurontin, maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk. Wel adviseer ik je, wat je volgens mij al doet, het middel juist in te nemen. Dus 3x per dag is 3 x per dag, en niet dan wel dan niet. Het is voor matige pijn een redelijk middel. Zelf moest ik hier op overstappen omdat ik overgevoelig werd voor de opiaten. Dus niet verslaafd maar allergisch. Als je de Tramal af zou gaan bouwen kun je zeker ontrekkings verschijnselen krijgen. Hierbij nog een link naar het farmacotherauptisch kompas http://www.fk.cvz.nl/ Daar kun je alle geregistreerde medicijnen vinden en wat de bijwerkingen zijn en de indicatie. Veel sterkte, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-08-10 11:56:45


Hallo Aimee Bedankt voor je reaktie.Ik heb zo onegeveer last van ale bijverschijnselen die er op de bijsluiter staan. Ik heb ook chroisch rugpijn door de ziekte van Scheuermann, artrose en meralgia paresthetica. Als ik een dosis tramal te laat in neem heb ik last van vreselijke stemmingswisselingen etc. Helaas is dit nog m'n laatse kans om een operatie uit te stellen. Het pijnteam heeft al gezegd dat ze me niet pijnvrij krijgen, maar proberen het dragelijk te maken. Volgens de anesthesioloog en de huisarts is het wel degelijk een heel heftig middel, en helaas verslavend. Heel veel sterkte met he rugpijn!!!!!!! Ik weet wat het is Veel liefs Jocha

label.Geplaatst op 2004-08-10 13:45:05


Hallo Kittie Bedankt voor je reaktie, helaas heb ik alle bijverschijnselen op de bijsluiter en nog wel meer. Aangezien ik zo ongeveer voor alle andere medicijnen allergisch ben, is dit de laatste poging om een operatie zo lang mogelijk uit te stellen. De pijn kan volgens het pijnteam niet helemaal worden weggenomen, maar we gaan proberen om het draaglijk te maken. Hartstikke bedankt voor de link, ga ik zo direct gelijk uitproberen Veel liefs en zelf ook heel veel sterkte!!!!! Jocha

label.Geplaatst op 2004-08-10 20:38:53

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren