© 2024 solvo B.V.

Trommelvlies

Hoi! mijn zoon ging zijn oren schoonmaken met oorstokjes. zijn neefje was erbij. het stokje schoot in zijn oor doordat zijn neefje tegen zijn hand sloeg.. Hij had veel pijn maar moest niet huilen, er kwam wel een klein beetje bloed uit.. Hij zegt dat hij nog wel kan horen gewoon net als normaal. maar het voelt of zijn oor dicht zit. hij heeft al de hele dag pijn maar het is al minder. is zijn trommelvlies stuk? en zal het pijn gaan doen als hij gaat zwemmen? Ik zou graag willen weten wat er aan de hand is.. bij voorbaat dank. Alard.


Ik ben audicien (pas dus hoortoestellen aan) en heb zelf ook een keertje gehad dat ik het wattenstokje door m'n trommelvlies duwde omdat ik schrok. Het volgende: er zal een gaatje in het trommelvlies zitten. Dit geeft een klein beetje verlies, maar groeit weer dicht (omdat hij jong is en het is waarschijnlijk een klein gaatje) Wel even oppassen met zwemmen, douche is niet erg zolang er geen water in loopt. Komt er namelijk water achter het trommelvlies dan kan het gaan ontsteken. Dus even met zwemmen zwemdoppen gebruiken (universeel bij drogist of bij een audicien ongeveer 15 euro.) Af en toe even bij de huisarts of audicien laten kijken of het gaatje dicht is zodat hij de dopjes kan weg gooien :) Succes,

label.Geplaatst op 2006-06-06 15:18:46

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren