© 2024 solvo B.V.

Twijfel over advies huisarts

Even me voorstellen: Ik ben een man van 44 jaar oud en aangezien hart problemen in mij familie voorkomen heb ik paar weken geleden mijn blood nuchter laten onderzoeken, hier zijn de waarden: * Cholesterol: 5.7 mmol/l * Triglyceride: 1.62 mmol/l * HDL_Cholesterol: 1.0 mmol/l * LDL-Cholesterol: 3.9 mmol/l * ration => total/HDL-Chol: 5.5 * Glucose: 5.1 mmol/l mijn huis arts zegt dat deze waarden normaal zijn voor mijn leeftijd. Ik lees echter op internet deze waarden aan de hoge kant zijn (begin van resico). Ik vertrouw deze waarden niet helemaal. KAN IEMAND ME HIEROVER EEN ADVIES WAARDE GEVEN?


Als je hier geen antwoord krijgt, stel je vraag dan eens op www.gezondheidsplein.nl. Daar zit iemand die aan eenn lab. verbonden is en waarschijnlijk wel zal antwoorden. Je moet daar wel inloggen.

label.Geplaatst op 2007-05-17 16:27:53


De waardes zijn inderdaad iets verhoogd en dat in combinatie met familie leden die hartproblemen hebben is zeker een reden om te behandelen.Een cardioloog die ik laatst sprak hierover zei dat zelfs mensen met normale waardes die familieleden hebben met hartproblemen behandeld zouden moeten worden... Laat je doorverwijzen naar een cardioloog en leg het voor. succes ermee!

label.Geplaatst op 2007-05-17 19:46:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren