© 2024 solvo B.V.

Urine op kweek

na dat ik klachten had die wezen op een blaasonsteking compleet met bloed in de urine heb ik een kuurtje gehad die was wel goed maar niet geheel voldoende heb ik een vervolgkuurtje gehad na onderzoek zat er nog een klein spoortje van bloed niet echt veel meer in de urine echter heeft hij ook gelijk mijn urine op kweek gezet waar wordt dan naargeken op zòn kweek ? schimmels ? nierzeef? er zat overgens geen eiwit of bac in de urine klachten varieeren van lichte druk in de onderbuik tot een trekkerig gevoel in de nierstreek


Bij een kweek wordt er gekeken welke bacterie de urineweginfectie veroorzaakt EN welk antibiotica die bacterie kan bestrijden.

label.Geplaatst op 2005-04-06 17:22:39


Hallo,Ik heb al sinds december 2007 ontzettende pijn in mijn onderbuik,en branden, dacht dat het eerst een vaginale schimmelinfectie was, was niet zo, allerlei kweekjes en gynacalogische onderzoeken gehad, geen blindedarmonsteking, een kijkoperatie gehad, urine getest, bloed geprikt urine op kweek er kwam allemaal niks uit, totdat ze in het ziekenhuis urine uit mijn blaas haalden met een katheter, en op kweek gezet en nu zagen ze twee verschillende bacterien.Het woord blaasonsteking is niet gevallen, Heb nu al 9 dagen antiobiotica maar het helpt weinig, kunnen die bacterien zo'n pijn veroorzaken? Is er een verschil tussen blaasonsteking en bacterien in je blaas? Vooral het laatste stukje dat ik uitplas dan brandt en steekt het door mijn onderbuik links en rechts en heb pijn in mijn zij.Kan moeilijk lopen, de hele dag brandt het en tintelt het van onderen ben ten einde raad, moet volgende week weer naar de uroloog, ben bang misschien herkent iemand dit?

label.Geplaatst op 2008-02-15 12:14:09

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren