© 2024 solvo B.V.

Uv-straling

hallo allemaal; ik moet voor biologie weer een map maken en dit keer over de huid. En nu moet ik een paar dingen weten over uv-straling. Ik hoop echt dat jullie antwoorden weten of een site waar ik het makkelijk kan vinden (ik ben namelijk niet zo handig met computers *schaam,schaam*). Ik heb al op www.kanker.nl gekeken; maar daar heb ik niks kunnen vinden. Dit zijn de vragen: 1= Wat is uv-straling (volgens mij is het ultra violette straling die wordt uitgezonden door de zon; maar dat moeten we uitgebreidt beschrijven van de leraar) 2=Wat is de werking van de verschillende uv-stralen (zowel positief als negatief) 3=Wat is het verschil tussen uv-stralen in de zomer en in de winter? 4=Welke soorten uv-stralen zijn er? 5=Wat is de werking van zonnebrandcremes in verband met uv-straling? 6=Geef in enkele regels aan hoe je gezond kunt genieten van de zon alvast hartelijk bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen Faith


Hallo Faith, Hier volgen enkele Websites waar je misschien de antwoorden kunt vinden. Veel succes!! www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Achtergrondinformatie.html www.nrg-nl.com/public/uvstraling_nl/02.html http://www.lenntech.com/faq-uv-nl.htm Je kunt deze web-adressen d.m.v. kopiëren en plakken in je adresregel van Internet, plaatsen. En nog even iets Faith, als je in de zoekmachine Google het woord "UV Straling" typt moet je eens kijken wat een serie websites je kunt aanklikken. Groetjes, Charmilla

label.Geplaatst op 2004-05-06 20:38:22

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren