© 2024 solvo B.V.

Vage buikklachten

Hallo ik heb nu sinds een week vage buikklachten,het voelt als een menstruatie alleen dan gepaard met steekjes.Ook heb ik soms last van een scherpe steek in me linkerzij(lijkt van milt)En me onlasting is ook wisselend,dan weer diaree en dan weer normaal.Paar maanden geleden had ik ook ongeveer dezelfde klachten alleen toen kon ik heel erg moeilijk naar de wc en ben toen naar huisarts gegaan en die zei dat ik opstipatie had.Maar nu kan ik juist goed naar de wc en toch heb ik bijna dezelfde klachten.Ben soms ook op de dag wat misselijk en heb weinig eetlust.Komt iemand dit bekend voor? Groetjes Tamara


helemaal niemand die me kan helpen of hetzelfde heeft meegemaakt??

label.Geplaatst op 2004-11-04 18:54:48


Ik heb zelf ook regelmatig van die krampen en wisselende ontlasting, het lijkt een beetje op spastische darm. Ik denk dat je beter met deze klachten terug naar de dokter kan gaan.

label.Geplaatst op 2004-11-05 00:03:12


Hoi tamara, wat goed dat je toch naar de dokter bent gegaan en gelukkig voor jouw dat je niet zwanger was. Als je je goed aan je dieet houd valt er prima te leven met een spastische darm, Sterkte en groetjes, Elisa

label.Geplaatst op 2004-11-09 23:31:37


Ik denk niet dat je terug hoeft naar de huisarts. Waarschijnnlijk krijg je een diagnose spastische darmen en kan je daarmee terug naar huis. Drink veel water, eet veel vezels (bruin brood, groente, fruit) en beweeg regelmatig. Meer is er niet tegen te doen.

label.Geplaatst op 2004-11-06 11:58:27


Hoi elisa Zoals je weet ben ik vorige week bij de dokter geweest.Ik heb vezelzakjes meegekregen en die heb ik nu een week al ingenomen,ik drink veel en eet elke dag voor slapen gaan een sinaasappel en nog merk ik geen resltaat.Eergister leek het of er slijm in me ontlasting zat ,maar zeker weten doe ik het niet.En heb de hele dag door lage buikpijn(net boven mijn schaambeen)het voelt net of ik ongi moet worden en die pijn gaat door naar me onderrug.Het enige wat weggetrokken is,is de misselijkheid.Mijn vraag is duurd het ff voordat vezelzakjes gaan werken??Want mij lijkt dat zoiets gewoon meteen werkt,ook omdat ik nu meer drink,lijkt me dat de ontlasting wat soepeler moet gaan.Of zou het tog iets anders zijn dan spastische darm? Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-15 13:32:49


Hoi Elise Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest,en ze had een zwangerschap test gedaan maar die was negatief dus dat was het niet.Ze had me eierstokken nagekeken en me baarmoeder maar dat zag er goed uit.Me buik heeft ze nagevoeld en ze constateerde tog dat ik dus een spastische darm had.Moest dus idd meer water enzo gaan drinken en meer fruit eten en ze heeft me recept meegegeven (vezelzakjes)Nou ik ben blij dat ik tog gegaan ben en nu hopen dat het goed gaat komen. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-09 16:20:32


Ja ik eet altijd volkoren brood en beweging heb ik ook genoeg,het is niet zo dat ik moeilijk naar de wc kan hoor.Drinken doe ik wel weinig maar kan dat daar aan liggen dat mijn ontlasting zo wisselvallig is en die klachten optreden?

label.Geplaatst op 2004-11-08 13:49:42


hoi Tamara, ik denk dat je even terug moet naar de dokter, de klachten die je nu beschrijft zouden ook op iets gynacologisch kunnen duiden, Ik heb zelf endemetriose, dat is baarmoederslijmvies wat in je baarmoeder zit, maar bij endo. loopt dat naar andere organen toe, voor meer info kijk op www.endometeriose.nl of zoek even op google. Bij mij trekt de pijn van endometeriose ook door naar me darmen en me rug. Dit hoeft het bij jou niet te zijn maar ga voor de zekerheid naar de dokter en leg je klachten duidelijk uit zodat hij een duidelijk beeld heeft.

label.Geplaatst op 2004-11-15 18:42:26


Hoi Tamara, Zelf heb ik ook last van een spastische darm en heb regelmatig last van die erge krampen die ook op menstruatiepijn lijken. Wat mij erg heeft geholpen is de tip van een arts om geen koolzuurhoudende dranken zoals cola en sinas meer te drinken.... Ik moet zeggen dat de krampen inderdaad een stuk minder zijn en wanneer ik toch een glas cola heb gedronken ik weer meer last krijg. Misschien heb je wat aan deze tip. En er valt heel goed mee te leven hoor, je moet alleen wat meer opletten met wat je eet en drinkt. Veel succes Liefs Debora

label.Geplaatst op 2004-12-06 19:46:05


Als je veel vezelproducten eet is het juist belangrijk dat je veel drinkt, het beste is veel water drinken.

label.Geplaatst op 2004-11-08 16:29:44


Ik heb de site bekeken en de symptonen van endometriose komen me heel bekend voor.Alleen ik schrok er best wel van dat je er dus onvruchtbaar door word.Dus stel dat ik het heb kan ik dan nooit geen kinderen meer krijgen?Want dat zou egt als een bom in me leven komen,ik zou tog wel heel graag ooit nog een 2e kindje willen. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-16 00:46:45


had dezelfde klachten. aanvallen waren erger dan weeën bleek ziekte van crohn te zijn.

label.Geplaatst op 2004-11-21 17:29:12


Ik drink nooit geen koolzuurhoudende dranken,dus daar ligt het denk ik niet aan.Maar ik denk zelf dat het geen spastische darm is zie onderwerp slijm bij ontlasting.Ik heb vandaag me onlasting bij het labrotorium in moeten leveren.Ze gaan kijken naar parasieten.Ik heb behalve de opgenoemde dingen hierboven ook last van rare vorm van onlasting,het lijkt af en toe net kaugom heel erg kleverig.Ik drink nu 1 liter water op een dag en dan de rest nog niet meegeteld en het helpt allemaal niks.Ik ben er zeker van dat het geen spastische darm is maar ja tis weer afw8ten.

label.Geplaatst op 2004-12-06 21:55:00


ik twijfel of het wel van me darmen afkomt.Ik heb helemaal geen opgeblazen gevoel maar meer menstruatiepijn gepaard met steken,het lijkt wel of ik zwanger ben.Maar dat kan niet,alhoewel 2 1/2 maang geleden wel een foutje gebeurd is waardoor ik de morningafterpil heb geslikt maar heb daarna wel gewoon 2 keer mijn menstruatie gehad,wel een hele korte iets van maar 2a3 dagen wat ik normaal dus niet heb.En dese buikpijn straalt ook helemaal naar me onderrug wat ik dus bij mijn 1e zwangerschap ook heb gehad.Ik twijfel egt maar durf van 1 kant niet goed naar de huisarts omdat ik bang ben dat ik iets ernsitigs onder me leden heb.Ik heb hier nu al bijna 2 weken last van.

label.Geplaatst op 2004-11-08 18:44:18


Hoi Tamara, je kan er onvruchtbaar van worden, hangt af van de ernst, bij mij was het dmv kijkoperatie geconstateerd in jan. 1993 (tijd geleden)Tijdens de kijkoperatie hebben ze een groot gedeelte kunnen weggehalen, voor de rest kreeg ik medicijnen waardoor ik een half jaar tijdelijk in de overgang kwam. In oktb. 1993 gestopt met de medicijnen en in februari 1994 was ik zwanger van mijn eerste, daarna 4 jaar pil gebruikt en in november 1999 kwam de tweede, hoop is er dus altijd. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik je wel, groetjes Elisa

label.Geplaatst op 2004-11-16 01:32:30


ik heb zelf last van een spastische darm wat vaak begint met buikpijn en daarnaa straalt het uit naar mijn rug, voelt inderdaad als heftige menstruatiekramp of als een wee, maar als je twijfelt ga dan a.u.b. naar de huisarts anders blijf je onzeker en niets is erger als die onzekerheid.Als je denkt dat je nog zwanger bent kun je bij hem ook een zwangerschapstest doen. Heel veel sterkte, mischien wil je nog laten horen hoe het afloopt?

label.Geplaatst op 2004-11-08 21:57:13


Je kan wel terug blijven gaan naar je huisarts, maar dat heeft uiteindelijk niet zoveel zin. Als je lang genoeg zoekt op internet vind je iedere week wel weer een ziekte die past bij jouw klachten. Dat is geen leven. Je huisarts heeft echt wel in overweging genomen dat de klachten ook van gynaecologische aard kunnen zijn (hoewel dat erg onwaarschijnlijk is gezien het feit dat je klachten hebt van wisselende ontlasting en spastische darm VEEL vaker voor komt dan endometriose). Je kan naar de huisarts terug gaan, evt een verwijzing naar de gynaecoloog krijgen, maar ik denk niet dat er wat anders uitkomt. Vervolgens kan je ook naar de internist gaan, een endoscoop in je kont krijgen en daar zal ook niet veel uitkomen. Dit klinkt wat lullig, maar zo is het niet bedoeld. Je klachten passen bij spastische darmen en er zijn geen alarmerende symptomen. En je vraag of de zakjes meteen werken: nou, meestal niet. Het is niet zo dat je in een keer van al je klachten af bent. Het heeft gewoon een tijd nodig om weer in een normaal "ritme" te komen. Waarschijnlijk zul je dan nog klachten hebben, echter minder dan nu.

label.Geplaatst op 2004-11-16 19:57:53


Nou ik ben vanmorgen dus weer trug naar de huisarts gegaan.En kon idd weer trug naar huis met conclusie spastische darm,dus co je heb idd gelijk.Mijn huisarts had vorige week mijn eierstokken en baarmoeder nagekeken en was allemal prima zei ze en als ik aan endometriose zou lijden dan zou ik ook onregelmatige cyclus hebben en tussendoor last van bloedingen.Ik heb nu capsules tegen me misselijkheid en buikpijn gekregen.Ik was gewoon ongerust omdat ik al langer last heb van een moeilijke stoelgang maar deze klachten zijn voor mij helemaal nieuw.En idd de vezelzakjes gaf pas na enkele weken resultaat.Verder moest ik mijn eerst volgende menstruatie afwachten,hoe die verliep en had ik erna nog zoveel last mocht ik altijd trug komen.Maar me huisarts durfde haar hand in het vuur te steken dat ik dus een spastische darm heb en dat ik daarmee moet leren leven.Het zal waarschijnlijk wel wennen hoe vervelend het ook is denk ik. Toch bedankt voor jullie reacties. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-16 23:35:55

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren