© 2024 solvo B.V.

Vaginale afscheiding

hoi ik heb een probleem ik heb veel last van vaginale afscheiding vooral na de seks en voor en na de ongestelheid. nu heb ik wel eens gehoord dat een vaginale douche die dat van binnen moet schoonmaken daar tegen helpt. wie heeft daar ervaring mee. en kan me zeggen of dit helpt. please heb al veel dingen geprobeerd word er een beetje gek van want niks helpt en het is heel erg vervelend. groetjes skimmel


Schoonspoelen is altijd lekker, misschien heb je gauw irritatie, of je bent nog jong, onder de 20? Dan heb je ook wel afscheiding. Later gaat dat weg, maar in de overgang schijnt het weer terug te komen. Niet te vaak wassen, gewoon 1 keer per dag, te vaak wassen schijnt ook niet goed te zijn. En niet met zeep wassen, alleen met water.

label.Geplaatst op 2004-02-12 11:13:21


Ga eens langs de huisarts....misschien een goed idee?????

label.Geplaatst op 2004-02-15 18:05:03


Ik heb er ook al jaren last van. Ben ook naar de arts geweest: spoelingen zijn volgens haar juist niet goed en ze zei dat je er maar mee moet leven, want sommige vrouwen hebben nou eenmaal meer last van dan de ander. Ben je mooi klaar mee, maar ja wat doe je eraan?

label.Geplaatst op 2004-02-19 18:42:12


Je kunt spoelen met Lactacyd, dat staat bij de drogist vaak in de buurt vaan maandverband e.d.

label.Geplaatst op 2004-02-12 21:27:49


bedankt he hier kan ik denk ik wel wat mee

label.Geplaatst op 2004-02-13 11:23:41


ben ik al geweest drie keer zelfs er is niks te vinden geen schimmels of een soa en ik had gehoord van dat spoelen maar wist niet meer hoe dit heette en heb er geen ervaring mee dus daarom mijn vraag. ik ga altijd eerst naar de dokter en als ik het niet met hem eens ben vraag ik hier naar ervaringen. groet skimmel

label.Geplaatst op 2004-02-15 21:12:21


dat is fijn want het is erg vervelend maar als spoelen niet goed is dan laat ik het hier maar bij. ook al is het vervelend.

label.Geplaatst op 2004-02-20 09:29:05


Veel vrouwen hebben last van vaginale schimmels. De vagina heeft een lage pH (is wat 'zuur'). Dat je voornamelijk last hebt na gemeenschap en rond je menstruatie komt, omdat sperma van een man een hoog pH heeft (is basisch). Dus na gemeenschap is het zure milieu in je vagina uit balans, wat schimmels de kans geeft. Wanneer je met condoom vrijt, gebeurt hetzelfde gezien deze vaak zaaddodende gelei en glijmiddel bevat, die ook de zuurgraad van je vagina verandert. Rondom je menstruatie verandert je zuurgraad onder invloed van je hormoonhuishouding. Al deze dingen kunnen zorgen voor een schimmelinfectie. Vaginale spoeling (zoals Lactacyd) helpen je vagina een betere zuurgraad te behouden. Hierdoor krijgen schimmels minder kans. Wat niet wil zeggen dat je geen infecties meer krijgt. Het kruidvat heeft een eigen huismerk vaginale spoeling. Exact hetzelfde als Lactacyd, maar stukken goedkoper. Eventueel kun je het nog zelf maken: 9 delen gekookt, afgekoeld water op 1 deel azijn. Werkt ook prima. Gemiddeld eens per week spoelen is voldoende. Eventueel extra spoelen nadat je gemeenschap hebt gehad. Succes !

label.Geplaatst op 2004-02-12 21:40:52


Misschien nog een huistuin en keukentip: mijn schoonzusje bracht yoghurt in voor de zuurtegraad, dat had haar huisarts gezegd................

label.Geplaatst op 2004-02-13 11:38:13


Dan denk ik dat het jeugdigheid is, of zwakte, dat kan ook.

label.Geplaatst op 2004-02-17 10:43:11


Is inderdaad ook een goeie (geeft alleen wel meer troep dan een spoeling)

label.Geplaatst op 2004-02-14 05:27:54


dat denk ik ook maar wil er wel graag van af want heit is wel vervelend. en het is ook nietleuk als ze zeggen dat je naar de dokter moet als je daar al meerdere malen bent geweest. ik denk dat de meeste daar al zijn geweest al ze hier hun vraag opzetten. groetjes kim

label.Geplaatst op 2004-02-17 11:26:50


Vlak voor je gemeenschap hebt gewoon ff de poes doorspoelen met een fles lauw water, dan merkt je vriend er niks van, denk ik.

label.Geplaatst op 2004-02-18 19:03:48

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren