© 2024 solvo B.V.

Verpleegkundige

Ik wil misschien de opleiding verpleegkundige gaan doen. Ik weet nu inmiddels hoe veel jaar het duurt maar heb nog een vraag. Ik hoop dat iemand mij die kan beantwoorde: is er een opleiding voor het begeleiden van kinderen en ouders in een ziekenhuis? Zo ja welke opleiding is daar voor nodig. Alvast bedankt Laurise


Hoi! Deze functie bestaat, je bent dan een pedagogisch medewerkster op ene kinderafdeling. Ik raad je aan om een ziekenhuis bij jou in de buurt te bellen, laat je doorverbinden naar de kinderafdeling en vraag of ze een pedagogisch medewerkster hebben...vrtaag of je haar kan spreken en stel al je vragen...dat zal ze alleen maar leuk vinden denk ik! Succes! Liefs, Jo

label.Geplaatst op 2004-03-20 15:03:41


Als je verpleegkundige gaat doen, wordt je algemeen opgeleid. Hierna kun je een specifieke opleiding gaan doen voor kinder verpleegkundige Wel is er een opleiding als SPW (sociaal pedagogisch medewerker), waarin je dit ook krijgt maar je mag je dan geen verpleegkundige gaan doen. Ligt je roeping alleen bij het begeleiden van kinderen en ouders dan zal ik geen verpleegkunde gaan doen, want dan duurt het een aantal jaren voordat je uiteindelijk je doel hebt behaald

label.Geplaatst op 2004-04-11 16:24:39

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren