© 2024 solvo B.V.

Verpleegster worden?

Ik wil als beroep later (denk ik) verpleegster worden, maar nu weet ik niet echt of het wat voor mij is. Wat voor een opleiding heb je daar voor nodig? En wat moet je daarvoor kunnen? En wat voor een karaketer eigenschappen moet je zeker hebben? Ik hoop dat ik hier andwoord op krijg!!!


Harstikke leuk dat je verpleegster wil worden! Maar in je berichtje hiervoor stuur je dat je bang bent om bloed te laten prikken... Is het dan wel echt iets van jou? Dat is toch wel iets waar je dan zeker tegen moet kunnen. Maar goed als je er echt van overtuigt bent moet je een MBO opleiding volgen tot verpleegkundige. Wat je zeker moet bezitten om zo\'n opleiding te volgen is geduld, intresse voor iemand, je in kunnen leven in een persoon. En zeker leergierig zijn! Je moet heel veel zelf uitzoeken aan leerstof! Maar het is zeker de moeite... gr. van een studente!

label.Geplaatst op 2003-09-28 00:24:35


weetju, dat berichtje van bloedprikken die is niet van mij, die is van een vriendin van mij, want zij gebruikt de zelfde login naam als mij! en jessie18 bedankt voor je berichtje!

label.Geplaatst op 2003-09-29 15:22:03


verpleegkundige is een hartstikke leuk beroep. zelf zit ik nu in het derde jaar van mijn BBl opleiding in het ziekenhuis van maastricht. hiervoor heb ik "gewoon"de mavo gedaan. in het begin van het jaar moet je de kranten in de gaten houden, dan vragen heel wat instellingen voor leerling verpleegkundige. zelf heb ik voor een inservice opleiding gekozen omdat je dan toch meer praktijk ervaring op doet. het is uiteraard niet altijd even gemakkelijk, je komt vaak genoeg nog situaties tegen waar je eigenlijk niet tegen opgewassen bent. maar gaande weg leer je dat. het is enorm afwisselend, je hebt niet alleen de zorgvragers maar ook heb naaste familie, allerlei leuke technische handelingen zoals prikken wondverzorging e.d. ik hoop dat je met deze late reactie nog wat kunt. liefs klopklop

label.Geplaatst op 2003-10-13 10:07:28


haha, je kunt goed verpleegkundige worden als je zelf niet van prikken houdt hoor, ik prik al jaren anderen, en hou er zelf ook helemaal niet van om een prik te krijgen.... Je kunt als je HAVO hebt gehad ook een HBO-v opleiding volgen, die heb ik zelf 10 jaar geleden afgerond, en ik vond hem niet zo heel erg zwaar (en ben toch maar een middelbare leerling). Verder is het een erg leuk beroep, je werkt met veel verschillende patienten, gezonde zieken (die na een behandeling weer gezond naar huis gaan) en erge zieke patienten (waar je veel voor kan betekenen, al is het maar met een troostende aai over de bol en een luisterend oor). Als je MBO-v of HBO-v wil gaan doen, kun je ook in andere velden stage gaan lopen, zoals in de verstandelijk gehandicaptenzorg, thuiszorg of psychiatrie. Maar je kunt je ook aanmelden voor een inservice-opleiding, dan krijg je 7 maanden theorie, met een paar snuffelstages, en daarna 4 jaar praktijk, met daarin af en toe theorieweken. Deze opleiding is meestal verbonden aan een ziekenhuis, waar je dan na je opleiding meestal meteen verzekerd bent van een baan. Succes ermee.

label.Geplaatst op 2003-09-29 21:27:13


bedankt vliegje alleen een klein probleenpje, kan je ook meteen naar het vmbo(teoretisch) de opleiding gaan doen, of moet je eerst het havo diploma halen?

label.Geplaatst op 2003-09-30 19:37:55


Ik denk het wel, je kunt dan mbo-v gaan volgen, en als je dan nog zin hebt hbo-v of inservice opleiding. Zo heb ik het ook gedaan, mavo, mbo-v en daarna hbo-v... dus succes !!

label.Geplaatst op 2003-10-02 16:55:35


In principe is er al gezegd wat er gezegd moet worden....*agrees with Vliegje* Succes.

label.Geplaatst op 2003-10-03 18:59:48


Hoi, Je berichtje stond ook onder kindergeneeskunde.. daar heb ik mijn reactie geplaatst.. misschien heb je er nog wat aan... Succes!

label.Geplaatst op 2003-10-05 10:27:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren