© 2024 solvo B.V.

Verstandelijk gehandicapte in een algemeen ziekenhuis

Hallo allemaal! Ik ben voor school (niveau 4, BOL) bezig met een kwaliteitsverbeterplan, en samen met mijn leergroep heb ik gekozen voor het onderwerp: De begeleiding van een verstandelijk gehandicapte in een algemeen ziekenhuis. Mijn ervaring is dat de meeste verpleegkundigen niet echt goed weten hoe ze met zo iemand om moeten gaan. Wat is jullie ervaring hiermee? Waren er knelpunten? Reacties zijn welkom, ook vanuit de verpleegkundigen die in een instelling voor verstandelijk gehandicapten werken. Alvast bedankt! Groetjes Tineke


Dat klopt zeker. Mijn dochter heeft een ontwikkelingsachterstand. Onlangs moest ze een oogtest ondergaan naar plaatjes kijken op afstand en zeggen wat het plaatje is. Dit werd gedaan in een erg drukke kamer. Maar mijn dochter liep van mijn schoot en wilde de plaatjes aanwijzen en dan zo benoemen. Maar dit werd ook gedaan in een erg drukke kamer zodat mijn dochter erg snel afgeleid was. Dus dan merk ik wel dat ze niet goed weten om met iemend om te gaan die een lichte ontwikkelingsachterstand hebben en ze is nog maar 3 jaar. Dit vind ik dan wel jammer dat niet alle verpleegkundigen daar mee om kunnen gaan.

label.Geplaatst op 2004-04-30 08:43:02


Zelf doe ik de opelding verzorgende (niveau 3,BOL).. Eerlijk gezegd zou er van te voren, voor opname ook gewoon gemeld moeten worden wat er echt gaande is.. met betrekking tot achterstand ofzo. Of het zou een goed plan kunnen worden dat er dan soms ook eens verpleegkundigen uit een ziekenhuis, op een verpleeghuis moeten 'bijleren' om zich zo een beetje op de hoogte te houden

label.Geplaatst op 2004-07-09 13:36:50

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren