© 2024 solvo B.V.

VIOXX gevaarlijk geneesmiddel

Hoe komt het dat er niemand heeft gereageerd wat betreft het medicijn VIOXX, wat zeer gevaarlijk blijkt te zijn! Neem aan dat er vele mensen zijn die het middel hebben geslikt voordat het uit de handel is gehaald. In vele kranten hebben er stukken in gestaan en zelfs op het Ziekenhuis.nl is er een stukje over. Ben benieuwd naar eventuele reacties. op gereageerd


Mijn man slikt al 3 jaar dit geneesmiddel. En afgelopen week las ik het in de krant. Ben enorm geschrokken. Mijn man vertelde wel eens dat hij soms last had van zijn hart maar dan was het een dag later weer over. Ik weet niet wat ik hiermee moet doen, met de gedachte dat mijn man een hartinfarct van zouden hebben kunnen krijgen. Ik hoop dat er mensen zijn die weten wat we hier tegen kunnen doen.

label.Geplaatst op 2005-01-31 13:22:24


Ook ik heb Viox geslikt maar eigenlijk is mischien nu pas mijn probleem en doktersprobleem opgelost. Ben in augustus beginnen met slikken en gestopt voordat alles bekend werd. Ben in okt geopereerd aan baarmoeder, kreeg na operatie hartritmestoornissen en daling van kalium ben hiervoor wel behandeld en allerlei testen bij de cardioloog gehad. Hart is verder gezond en cardioloog/gynacoloog staan voor een raadsel. Was bij hun trouwens niet bekend dat ik Viox heb geslikt.

label.Geplaatst op 2005-02-04 01:14:19


zie mijn bericht bij het item : meldpunt Vioxx. Verder moet ik zeggen dat ik soms tijden geen bezoek breng aan dit forum, gewoon omdat ik met er niet fit genoeg voor voel, want ik heb een chronische ziekte, m.n. retro-peritoneale fibrose. Daardoor ben ik me wel gaan verdiepen in het wel en wee van de reguliere medische wetenschap, en ik moet zeggen, op een aantal op hun intuïtie vertrouwende artsen na, volgt het merendeel wat de farmaceutische industrie hen voorspiegeld. En dat is helaas vaak een halve waarheid. De andere helft moet -vaak door patiënten- met schade en schande worden uitgeprobeerd. Alle onderzoeken ten spijt. Daardoor wil ik elke patiënt, verpleegkundige èn arts oproepen om vooral WAKKER te blijven. Dank U, Anky.

label.Geplaatst op 2005-02-15 11:06:54


Momenteel zijn er meerdere mensen die een advocaat hebben geraadpleegd,heb ik vanmorgen gehoord op het nieuws. Het is gewoon te gek voor woorden dat mensen die VIOXX geslikt hebben, niet door de apotheek op de hoogte zijn gehouden. Zelf had ik ook hartkloppingen, slikte 2 x 25mg terwijl men niet meer dan 1x per dag 25mg mag slikken. De orthopeet had ze voorgeschreven. Nadat het uit de handel is genomen, hoor je er gewoon niets meer van.

label.Geplaatst op 2005-02-02 18:47:50


Zie ook: 30-09-2004 http://www.msd.nl/-producten/t_z/vioxx Na deze mededeling is Vioxx gelijk uit de handel gehaald. Het is eigenlijk al weer oud nieuws....

label.Geplaatst op 2005-02-17 16:22:20


Huh? Volgens mij is vioxx onmiddelijk uit de handel genomen toen bleek dat er een verhoogd risico op een hartinfarct was.

label.Geplaatst op 2005-02-02 23:13:12


Wat is achterhaald, er wordt nog dagelijks over geschreven in de media. Het toch logisch dat je de berichtgeving volgt, of niet soms. Voor mensen die dit middel (geslikt) hebben is er een verleden, heden, en toekomst, niemand weet wat de consequenties zijn op langer termijn. Afwachten maar.

label.Geplaatst op 2005-02-17 19:22:59


En dan te bedenken dat ze al een aantal jaren op de hoogte waren van het feit, dat er mensen waren die een verhoogde kans hadden op bijwerkingen. Waar hebben we het over: 18.000 doden in Amerika. Hier maar 1700 doden. Ook was er al eerder een advies uitgegaan om er onmiddelijk mee te stoppen, maar vorig jaar september is het pas uit de handel genomen. Neem aan dat je weet waar je over praat, de problemen kunnen zich ook tot na een jaar dat je gestopt bent openbaren. Het is dus géén loos alarm! Er sterven al veel te veel mensen aan het toedienen van verkeerde medicijnen, ook jij kan dat niet ontkennen. Yvonne (terug van weggeweest)

label.Geplaatst op 2005-02-03 12:14:42


Ik werk in een huisartsenpraktijk en bij ons is dit hoofdstuk afgesloten. We hebben gelijk alle mensen opgeroepen die Vioxx gebruikten en voor een alternatief gezorgd. Wij horen er al maanden niks meer over.

label.Geplaatst op 2005-02-18 11:26:55


Waarschijnlijk zijn jullie en uitzondering, helaas was ik eerder op de hoogte dan de apotheek, van de huis- arts heb ik helemaal niets vernemen. Alles heb ik zelf gedaan. Je kan toch niet ontkennen dat wanneer men medicijnen slikt je er meer mee bezig bent, dan iemand die dat niet doet. Mensen krijgen medicijnen (het zijn geen snoepjes) die je voor je plezier neemt en dan denk je.... de dokter weet het wel, niet dus......het was toch al veel eerder bekend voordat het middel uit de handel is gehaald.. Mensen moeten niet zomaar slikken, vraag het desnoods aan de apotheker.

label.Geplaatst op 2005-02-18 13:55:35

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren