© 2024 solvo B.V.

Virus infectie

hoi, ik heb volgens de huisarts een virusinfectie aan mijn luchtwegen. ik heb af en toe hoestbuien van meer als 5 minuten...heb nauwelijks tussendoor tijd om adem te halen en bij het hoesten doet mijn borstkas zeer. wat kan ik hier aan doen? de huisarts zei niet praten (omdat het hoesten mijn stem helemaal kapot gemaakt heeft) en veel snoepjes eten. heeft iemand hier nog een tip. want heb het nu al 2 weken en voel me er ook echt ziek door. tijdens de hoestbuien moet ik spugen. en soms ook gewoon tussendoor in eens een klein beetje.


Je huisarts heeft een virusinfectie geconstateerd en heeft daarvoor verder geen medicijnen voorgeschreven of een doorverwijzing? Ik zou toch maar eens vragen waarom hij of zij dat niet nodig acht.

label.Geplaatst op 2006-03-14 12:12:09


Hallo, Als je het afgelopen half jaar geen kuur hebt gehad, dan zou ik persoonlijk een kuurtje aan de huisarts vragen. Het heerst wel momenteel, wat je beschrijft, met een algemeen gevoel van malaise en duizeligheid, misselijk en hoofdpijn. Maar als het zo aanhoudt, dan zou ik een clamoxil-kuurtje of zo iets dergelijks vragen. Of bv Zithromax. Dat schoont de boel lekker op. Maar het beste is om niet vaker dan 1 keer per jaar een kuur te nemen, hooguit 2 keer per jaar. Anders slaat het steeds minder aan, en als je dan een keer bv een longontsteking zou krijgen, dan werkt een kuur niet meer, daarom zijn ze tegenwoordig zo terughoudend met het voorschrijven van een kuur, 30 jaar geleden kregen astmapatienten (zoals ik) 6 tot 8 keer per jaar een zware kuur, daar zijn ze gelukkig op teruggekomen. En niet roken he (dat weet je denk ik wel) maar ook in je huis niet laten roken door anderen.

label.Geplaatst op 2006-03-14 13:55:21


een kuurtje helpt niet bij een virusinfectie omdat het niet door bacterien komt maar door een virus. een virus is een kwestie van uitzieken. als het niet overgaat of je word erg ziek dan zou ik wel weer naar de huisarts gaan. groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-14 17:25:34

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren