© 2024 solvo B.V.

Vitamine C veroorzaakt harde ontlasting

Beste lezers, ik dacht eerst dat ik het me verbeeldde, maar na tig-keren wel en niet slikken moet ik tot de conclusie komen dat het gebruik van vitamine C bij mij leidt tot keiharde ontlasting. Gebeurt dit nu alleen bij mij of hebben meer mensen hiervan last?


Beste Robbie. Ik zag je vraagje. Heel toevallig werkte vit. C bij mij precies andersom. Ik ging er erg van aan de diarree. Hoeveel mg. gebruikte je van de vit.C ?? Ik gebruikte die grote 1000 mg. bruistabletten. Misschien dat ik je een beetje heb geholpen om je vraag te beantwoorden.

label.Geplaatst op 2008-01-17 21:33:06


Ik gebruik pillen van 1000 mg. Merkwaardig, bij de een verhardt de ontlasting en bij de ander gebeurt juist het tegengestelde. Hoe werkt dat spul eigenlijk op de spijsvertering in? Ik ga eens Googlen.

label.Geplaatst op 2008-01-18 13:34:34


Ja dat vond ik ook, daarom reageerde ik ook eventjes. Ben benieuwd wat je bij elkaar googled. Laat je iets horen ??

label.Geplaatst op 2008-01-18 18:41:05


Dit is wat ik heb gevonden: - het zijn "normale" bijverschijnselen van het slikken van een hoge dosis. - ter voorkoming: slik de pillen nooit op een lege maag en liever 2 x 500 mg verspreid over de dag dan 1 x 1000 mg ineens.

label.Geplaatst op 2008-01-19 16:25:06


Hoi Robbie. Begrijp ik goed dat dus verstopping en diarree de bijwerkingen kunnen zijn ?? Is per persoon dus weer anders ??

label.Geplaatst op 2008-01-19 17:23:25


Ik slik al een hele tijd vitamine C, maar heb daar nog nooit last van gehad. Misschien ligt het aan de kwaliteit van je pillen? Zeker van vitamine C zijn veel verschillende soorten in kwaliteit. De bekende winkels zoals kruitvat etc bieden vaak hele grote hoeveelheden aan voor een te lage prijs. Wat alleen hierover bekend is, is dat deze pillen vaak uit andere landen worden gehaald waar de certificering niet zo streng is als hier ;-) Je kunt eens proberen om een andere kwaliteit te nemen, misschien dat je verschil merkt. Ik koop zelf deze : http://www.vitime.nl/vitamine-c-500mg.html Deze website biedt een nederlandse kwaliteit aan, waardoor je precies weet wat je slikt. Je kunt het bestellen via de site en je krijgt het na een paar dagen in de brievenbus. Succes!

label.Geplaatst op 2008-01-29 20:38:41


Koop ze altijd van Rotersept, gerenommeerd genoeg dus.

label.Geplaatst op 2008-01-29 23:55:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren