© 2024 solvo B.V.

Vlekken voor ogen

Ik heb regelmatig last van het verschijnen van vlekken voor mijn ogen en hierbij word ik meestal ook duizelig. Wanneer de vlekken dan weer verdwijnen, heb ik het gevoel dat het bloed door mijn hoofd \'suist\'. Heeft iemand misschien enig idee wat deze klachten kan veroorzaken en hoe ze eventueel verholpen kunnen worden? B.v.d!


Op wat voor momenten heb je daar last van?Als je zit of loopt of opstaat of andere situaties?

label.Geplaatst op 2005-11-20 21:19:05


Lang geleden (25 jaar) heb ik hier ook lastr van gehad. Onderzoek bracht toen aan het licht dat ik een chronische hogebloeddruk had. Advies; Laat je bloeddruk eens uitgebreid meten. Vraag eventueel een 24 uur meting aan. succes

label.Geplaatst op 2005-11-22 11:27:09


Ik heb er vooral last van wanneer ik opsta ('s ochtends, maar ook als ik even heb gezeten). Dit is overigens niet altijd het geval, het gebeurt soms ook zonder enige aanleiding, als ik loop of bv drinken inschenk. Ik hoop dat U me kunt helpen.

label.Geplaatst op 2005-11-21 16:56:42


het lijkt erop dat je er dus het meeste last van hebt bij het veranderen van houding.Dat hebben veel mensen en daar kun je weinig aan doen,behalve rustiger opstaan,dus eerst even op de rand van het bed gaan zitten en niet meteen eruit springen.Je kunt bij de huisarts vragen of ze bloeddruk willen meten als je ligt en daarna als je staat.Ws zie je dan dat daar een verschil in zit,nl dat de bloeddruk (een stuk )lager is als je staat.Daardoor wordt je even duizelig,tot dat zich weer hersteld heeft.

label.Geplaatst op 2005-11-22 07:35:45

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren