© 2024 solvo B.V.

Vocht vasthouden ed

Hoi Ik heb een vraagje. Ik heb sinds anderhalf maand last van de volgende symptomen. Hoofdpijn, opgezette enkels en kuiten en bovenarmen, en vingers. Soms misselijkheid en vreselijke vermoeidheid. Bij het hardlopen wat ik regelmatig doe krijg ik het ook benauwd. Wie kan me helpen en weet wat het is of wat ik er aan kan doen?


hallo, Heb je je bloeddruk wel eens laten meten? Jouw symptomen doen daar namelijk aan denken. Ben benieuwd naar jouw antwoord, groetjes, tropical.

label.Geplaatst op 2006-09-05 23:07:15


De laatste keer dat ik dat gedaan had was mijn bloeddruk 110-65. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts!Dus dan weet ik meer!Bedankt voor je reactie

label.Geplaatst op 2006-09-06 14:14:15


Dit doe mij meer denken aan een insufficiëntie van het lymfsysteem en mogelijk ook en stoornis in de bloedcirculatie (klepinsufficiëntie). Maar nader onderzoek (mogelijk door een phleboloog) kan alleen meer vertellen. Een te hoog zoutgehalte kunnen deze symptomen m.i. ook veroorzaken. Wacht even de conclusie van de dokter af, maar neem deze mogelijkheden met hem/haar door. Wat de misselijkheid betreft, daar heb ik geen aannemelijke verklaring voor. Spelen zenuwen/spanningen soms ook een rol?

label.Geplaatst op 2006-09-06 17:44:36


Ik heb wel de laatste drie weken onder hevige druk gestaan. Maar wat betreft het zoutgehalte. Ik kook zonder zout en ik eet ook geen chips. Dus ik krijg weinig zout binnen!Maar bedankt voor je informatie/reactie ik ga dit maandag met de Huisarts bespreken en dan horen jullie van me. Nogmaals bedankt voor jullie hulp/reacties Gr VPK

label.Geplaatst op 2006-09-06 19:52:27


hallo allemaal ik ben bij de dokter geweest. bloeddruk is 120/65. bloedonderzoek is gedaan nieren, schildklier, hartfunctie was allemaal in orde. waarschijnlijk is de oorzaak stress geweest. gr vpk21

label.Geplaatst op 2006-09-15 14:17:25

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren