© 2024 solvo B.V.

Vraag voor Co (of andere die er verstand van hebben)

Hallo, ik heb een vraag. Toen ik een kind was, had ik 10 tot 12 uur slaap nodig om goed te kunnen functioneren. Van mijn 18de tot mijn 40ste kon ik met 5 tot 7 uur per nacht ook goed functioneren. Vanaf mijn 45ste dus totaal niet meer. Ik MOET echt om half 10 naar bed, anders ben ik de volgende dag heel gebroken. Door mijn werk (zangeres/roadmanager) kan ik vaak pas om 4 uur half 5 naar bed. Als ik dan niet 10 uur slaap, dan ben ik 5 dagen ziek. Ik kan ook niet om 1 uur snachts naar bed, want dan moet ik Of om 11 uur smorgens opstaan, Of smiddags vanaf 2 uur een paar uur slapen. Ik heb dus 10 uur slaap nodig. Anders heb ik de hele dag een griepgevoel. Ik weet wel dat oude honden en katten en oude apen ook heel veel slapen, maar van oude mensen wordt altijd gezegd dat ze minder slaap nodig heb, terwijl ik juist meer slaap nodig heb (ik ben bijna 49jaar) mijn vader van 75jaar heeft ook heel veel slaap nodig, meer als ik, die slaapt snachts 10 uur en smiddags ook nog anderhalf uur, anders is hij kapot. Is dit normaal? Ik lijdt wel, net als mij papa een druk en bezig leven.


Zoals je zelf al zegt, hebben mensen over het algemeen juist minder slaap nodig naarmate de leeftijd vordert. Bij jou is dat blijkbaar anders. Is dat normaal? Het kan normaal zijn. Het kan echter ook een andere oorzaak hebben. Je zegt zelf dat je hier al 5 jaar last van hebt. Dat is in ieder geval wel positief. Als er namelijk iets ernstigs aan ten grondslag had gelegen, had het zich al lang laten zien. Heb je de huisarts wel eens bezocht hiervoor? Mogelijk heb je wat bloedarmoede, of komt het gewoon door het drukke leven. MAar als dit echt al vijf jaar bestaat, zal het waarschijnlijk bij jou horen.

label.Geplaatst op 2005-09-17 17:32:26


Dank je Co dat je mijn vraag wilt beantwoorden. Ik heb geen kanker of zo, ben gezond, ik heb ook een jaartje terug mijn lever laten controleren, en die is heel goed. Ik was trots, alle leverfuncties goed! Wel heb ik nierstenen gehad, maar dat is 12 jaar geleden, en ik heb er een dieët voor ( en 3 liter per dag drinken) en het is niet teruggekomen tot nog toe. Wel ben ik in de overgang. En ik ben astmapatiënte. En ik heb hernia en artrose, misschien dat die pijnen ook uitputten. De laatste 2 jaar ben ik nog maar 2 dagen per maand ongesteld, iplv 5 dagen. Maar de laatste 3 maanden is het onregelmatig, en wat nog raarder is, is dat ik de laatste 6 weken elke dag een roze afscheiding heb, als ik geplast heb en ik veeg het droog, dan zie ik een klein beetje bloed. Wel heb ik vaak buikpijn. Ohh, nu je het zegt, misschien moet ik mijn buik eens laten nakijken ofzo??? Dus misschien komt het door de overgang dat ik zoveel slaap nodig heb? Of omdat ik toch ook wel depressief ben de laatste jaren? Of zou het genetisch bepaald zijn omdat mijn papa ook zoveel slaap nodig heeft? Mijn broer heeft ook veel slaap nodig en mijn oudste zoon ook. Maar mijn jongste zoon kan gerust werken als hij maar 6 of 7 uur per nacht slaapt door de weeks. Ik baal er vaak van, want ik vind het s avonds zo gezellig, en dan moet ik toch wel om 10 uur naar bed, zodat ik om half 11 slaap, anders ben ik echt brak, net een soort griepgevoel. Of zou ik een vorm van ME hebben? Want ik ben niet lui of zo, ik werk graag en maak bv heel graag mijn huis goed schoon, huishouden doen vind ik leuk. Maar zoals nu is het 21.00 uur, en ben ik echt aan het eind van mijn latijn.

label.Geplaatst op 2005-09-17 20:57:39


Vaginaal bloedverlies is een van de meest voorkomende oorzaken van bloedarmoede. En van bloedarmoede kan je moe worden. Het kan dan ook best handig zijn om in ieder geval even een Hb te prikken bij de huisarts. Ik vraag me af of dat de oorzaak is hoor, maar het kan best. Of je ME hebt? Daar kan je het beste niet aan beginnen. Ik zal even in het midden laten of het nou echt een ziekte is of niet (alhoewel ik er absoluut van overtuigd ben dat die mensen klachten hebben, begrijp me niet verkeerd), maar je schiet er niets mee op om zo'n "diagnose" te krijgen. Het werkt in de medische wereld alleen maar averechts en je wordt er zelf niets wijzer van.

label.Geplaatst op 2005-09-17 21:56:01


Beste Co, dank je wel, ik zal mij zeker op bloedarmoede laten testen.Ik had het als kind ook regelmatig, en ik heb pas een periode van een aantal weken \"eetprobleem\" achter de rug. (dus niet of nauwelijks kunnen eten) Beste Gs750, heel vriendelijk van u om dit te adviseren, maar bij mij helpen homeopatische middelen niet. Wij hebben ons in de jaren \'80 als gezin helemaal arm gekocht aan dokter Vogel producten en duizenden guldens uitgegeven aan een zeer goed bekend staand homeopatisch arts, de beste van het Gooi,met allerlei korrels en druppels, maar we zijn er niets mee opgeschoten, alleen is onze portemonnee er een stuk lichter van geworden. Door de ervaring die wij, als gezin met homeopatische middelen hebben, en doordat wij de \"wijsheden\" van Dr Hahneman, geb. 1755 (grondlegger van de homeopathie), goed bestudeerd hebben, zien wij het als placebo effect. Maar er zijn altijd mensen die er wel baat bij hebben, met alle respect!

label.Geplaatst op 2005-09-18 13:59:02


Homeopathie werkt inderdaad niet. Het is gebaseerd op een absurd idee: het oneindig verdunnen van een "werkzame" stof. Dat is zoiets als een willekeurig zwembad nemen, daar 1 korrel zout in gooien, het geheel even laten mengen en er vervolgens een glas uit pakken en zeggen dat het zout water is. Er zijn behoorlijk veel onderzoeken verricht naar de werking van homeopathie. Als je die onderzoeken bij elkaar neemt, is er nooit een effect van homeopathie op welke aandoening dan ook aangetoond. Je kan dus gerust zeggen dat ieder "effect" van homeopathie berust op het placebo-effect of op de self-limiting aard van veel ziektes. Zelf begrijp ik dan ook echt niet waarom de homeopathie nog (relatief) zoveel aftrek vindt. En zoals al werd gezegd, heeft homeopathie (en andere vormen van alternatieve geneeskunde) voornamelijk invloed op je portemonnee.

label.Geplaatst op 2005-09-18 15:07:23


Zeg Gs750, ik had een vraag voor Co, en ik weet dat hij kundig is. Ik zit er niet op te wachten dat u vervolgens Co af gaat kraken als een gifmenger omdat hij zich verdiept heeft in kwakzalverij. Gebruikt u die nepzooi uit het jaar 1750 zelf maar, want bij mij en mijn familie helpt het ook niet. Moderne medicijnen zijn zeer goed uitgevonden en uitgetest, en levensreddend en/of verlengend. Dat u reclame wilt maken voor water dat zogenaamd een \"geheugen\" heeft en dat soort gewauwel, doe dat svp niet hier. Ik heb een serieuse vraag aan Co, en vind het niet aardig dat u Co zijn goede raad zo de grond in trapt. Co is geen debiel, maar heeft zich in een en ander verdiept. Daarom was mijn vraag allereerst aan hem gesteld. En op kwakzalverij zit ik niet te wachten. En al helemaal niet op uw grove beledigingen aan het adres van Co. Met alle respect, Aimée

label.Geplaatst op 2005-09-20 23:52:36


Het lijkt me nuttig als Gs750e eens een frisse boswandeling gaat maken van een paar uur. Knapt hij van op! Want dat blabla, daar schiet niemand wat mee op.

label.Geplaatst op 2005-09-21 00:06:59


Bedankt voor de bijstand! Maar ik voel me totaal niet aangevallen door de betreffende persoon. Ik vraag me dan alleen af, hoe snel gs750 van dr rath weg zal rennen naar ons artsen (die samen met de farmaceutische industrie in een geweldig groot geheim complot zitten) wanneer hij echt iets ernstigs onder de leden heeft.. We kunnen ons allemaal nog wel sylvia millecam herinneren. En zo zijn er jammer genoeg veel meer.

label.Geplaatst op 2005-09-21 23:54:41


Daar gaat het helemaal niet om. Sylvia millecam wilde inderdaad de reguliere behandeling niet. Je ziet wat daar van gekomen is. Borstkanker is een relatief goed behandelbare kanker. Jomanda meende haar ook wel te kunnen "genezen". Als iemand geen behandeling wil, vind ik dat prima hoor. En alle "bewijzen" van rath zijn geen bewijzen. Er wordt namelijk geen goed onderzoek uitgevoerd. Je kan het een beetje vergelijken met die tv-reclames voor producten. Daar wordt ook continu "bewezen" dat het product dat zij verkopen toch echt veel beter is. Toch voel je op je klompen aan dat ze het vergelijkend waren onderzoek niet goed uitvoeren. Dat is net zo bij het "onderzoek" van dr rath. Het wordt niet goed uitgevoerd en bewijst daarom ook niets. Als jij meent wel goed uitgevoerd onderzoek te hebben, dan vraag ik je dit hier te posten. Dat wil zeggen een artikel van de hand van rath, gepubliceerd in een medisch wetenschappelijk (!) tijdschrift. Alle verhaaltjes van de website van rath gelden uiteraard niet. Ik ben serieus benieuwd...

label.Geplaatst op 2005-09-22 11:05:09


Lieve Co, ik heb een topic voor je geschreven. Ik moet met spoed naar de gyneacoloog. Door jou advies om naar de dokter te gaan, ben ik er nog op tijd bij. xxxxxxxxxxxxxxx- jes

label.Geplaatst op 2005-09-22 11:59:09


Er zijn nog steeds mensen (gs750e) die het vreselijk moeilijk vinden om hun meerdere te erkennen in personen (Co) die een ander (Aimee) wel het juiste advies kunnen geven. En het is nog steeds jammer dat deze mensen (gs750) niet van deze site geweerd worden . Hij beseft nog steeds niet dat hij meer onrust veroorzaakt dan dat hij helpt.

label.Geplaatst op 2005-09-25 11:08:19


Ja, dat gun je andere mensen wel he? En mij gun je zeker kanker? Een eng mannetje ben je maar, ik snap niet dat de moderator hier niet wat aan doet, wat hebben de mensen aan jou rare praatjes hier? Niks, nada, njente. En de beledigingen tegen Co en Nak, walgelijk! Hoe durf je? Ik lees al een paar jaar wat Co schrijft, dus daarom had ik de vraag aan Co gesteld, en niet aan een of andere onbeschofte propagandist voor kwakzalverij.

label.Geplaatst op 2005-09-25 22:25:23


hallo Ik vind het erg jammer dat een serieuze vraag moet uitlopen op een hele andere discussie. Laat iedereen gewoon in hun waarde. De ene persoon is gewoon voor de medische geneeskunde en de andere voor de alternatieve geneeskunde dat is ieder hun eigen keus en laat dit dan ook zo. Heb je baat bij de alternatieve geneeswijze prima toch! liefs leeuwtje

label.Geplaatst op 2005-09-26 14:25:45

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren