© 2024 solvo B.V.

Vraag voor vriend levertumor

hallo mijn vriend is dinsdag geopereerd aan een levertumor. Heeft 1 dag op IC gelegen. Ze weten nog niet of t goed of kwaadaardig is. Hij kan nu geen adem halen. En er wordt weer een longfoto gemaakt. Hij belde net in paniek op en zei: Lou ik kan niet meer.. Ben zo moe.. Hij kreeg al een soort verneveling om de longblaasjes groter te maken zodat hij kon hoesten. Nu krijg hij extra zuurstof. Hij heeft niet voor een ruggeprik gekozen wat de dr erg jammer vond. Hij heeft nu een morfinepomp, die hij zelf kan indrukken. Hij vroeg mij.. moet ik de foto betalen? dus een beetje de weg kwijt. Heeft iemand hier verstand van..? wat kan de prognose zijn? De artsen zeggen nog niks.. omdat de patient af en toe (zwaar depressief) levensmoe is. Ik wil graag raad. Vriendelijke groetjes Emmy


bedankt voor je tip. maar als er op de petscan een tumor te zien is, doormiddel van de suiker die erin in gespoten.. mag je in feite toch aannemen dat het kwaadaardig is?

label.Geplaatst op 2006-10-23 16:10:31


Suikeropname betekent enkel dat de tumor actief is. Over het algemeen zijn kwaadaardige tumoren actiever dan goedaardige. Bedenk je wel dat een radiologisch beeld geen diagnose stelt. Bij een tumor is er maar een persoon die de diagnose stelt en dat is de patholoog die het weefsel onder de microscoop bekijkt.

label.Geplaatst op 2006-10-27 02:39:16


bedankt Co de uitslag krijg hij de 11e Ze wisten wel wat meer.. maar zeiden niet wat. Dus even afwachten dus.. Hij is wel goed hersteld, afgelopen vrijdag opgehaald uit t ziekenhuis. ik vroeg wel aan de chirurg dr van Sijp wat hij er van dacht.. Hij zei.. gooi maar een dubbeltje op.. Dus we blijven maar postitief denken.. een ding wil ik wel even kwijt.. wat zijn ze onwijs ver met onderzoeken. Een pet scan b.v. dat ze alles zo duidelijk kunnen zien. Ongeloofelijk.. ik zag het op de computer bij de dokter. KNAP. En de operatie ook. Dat noemen ze een partiele leversegmentresectie. Zonder bloedingen. Geweldig. Bedankt CO

label.Geplaatst op 2006-10-29 18:51:59

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren